Tesztelésem története. Sokféle utazási lehetőséget kipróbáltam már, és az a tapasztalatom, hogy egy nagy buszon – ahol 50-60 utas utazik egyszerre –, nagyon kevesen akarnak beszélgetésbe kezdeni az útitársakkal. A legtöbben az okostelefonjukat szorongatják. Néhányan aludni próbálnak, és van, aki az elsuhanó tájat figyeli. Ha mégis akadna beszélgetőpartner, akivel mondjuk az egyik pihenőnél váltunk pár szót, és szívesen folytatnánk a beszélgetést menet közben is, akkor persze kiderül, hogy a lehető legtávolabb ülünk egymástól.

Csak a saját tapasztalat az igazi

Oszkáros telekocsikázást is próbáltam néhányszor, de nem voltam túl szerencsés. Egyszer szoronganom kellett harmad magammal a hátsó ülésen, mert az egyik utastársam elfelejtette előzetesen megemlíteni, hogy 120 kg-ot nyom.

Egy másik alkalommal pedig a csomagokkal gyűlt meg a bajunk, mert kicsi volt a csomagtartó… Visszakanyarodva a beszélgetésre, telekocsiban is volt már bőven részem ismerkedős csevegésben, de ezeknek a hangulata sem igazán kedvemre valóan alakult. Egyrészt gyakran elszeparálódik a sofőr és a mellette ülő utas a hátul ülőktől, másrészt – ha kialakul közös társalgás –, akkor pedig szinte mindig a sofőr választja ki a témát, ami sok esetben erőltetett számomra.

 

Ugye Ön sem szeretne így utazni?

Üdítő változást hozott ezekhez a rossz tapasztalatokhoz képest a kisbuszos társaság, ahol már többször volt alkalmam párbeszédszerű társalgásra éppúgy, mint csoportos beszélgetésre. Valahogy mindannyiunk számára természetesnek tűnik ilyen helyzetekben, hogy ha a következő 10-12 órát együtt töltjük, akkor néhány udvarias szót váltsunk egymással már induláskor.

Ebben a kibontakozó ismerkedésben a jókedélyű sofőrök profi módon vesznek részt. Nem a saját érdeklődési körüknek megfelelő témát erőltetik a társaságra. Itt inkább a házigazda szerepét töltik be, aki ügyesen forgatva a szavakat összehozza a társaságot.

Személyszállítás, minden nap | Cég & Brand
Személyszállítás, minden nap | Cég & Brand

 

Munka és utazás

Azóta, hogy átnyergeltem Homan buszokra, 8-10 alkalommal jártam Zürichben. Munkám miatt kell rendszeresen – általában kéthavonta egy alkalommal – odautaznom pár napra. Most már jó ismerősökként köszöntjük egymást a hozzám hasonlóan törzsutasként ingázókkal, és mindig örömmel tapasztaljuk, hogy van 1-2 új arc is a csapatban. Csapat?

Talán furcsa a szóhasználat, de gyakran érzem magam olyan hangulatban, mintha csapatépítő tréningen lennénk kollégákkal, mert vidám, felszabadult csoportos beszélgetések színesítik az utazás élményét.

 

Ötletes ötletek

Sőt, egy alkalommal az is előfordult, hogy szóba került egy munkám. Ami tulajdonképpen egy ötlet kidolgozása lett volna, és napok óta nem jutottam vele ötről-hatra. A buszos társaság záporozó ötleteinek köszönhetően 1 óra alatt annyi inspirációt kaptam, amivel hetekre megalapoztam az irányát a további tervek megfogalmazásának. Mintha saját brain-storming csapatom lett volna. Ráadásul mindenki élvezte is a helyzetet, hogy egy kis időre belebújhat a bőrömbe.

Ezek után nem meglepő, hogy a munkahelyemen bedobtam az ötletet, hogy a legközelebbi csapatépítő tréningre menjünk el valahova az osztrák hegyekbe, és mindenképpen „Homanozzunk” – azaz menjünk Homan buszokkal –, mert így már az oda úton kialakul a jó hangulat. És megolddódott egy másik problémánk is.

 

Sok kolléga, sok projekt – kell egy fuvarozó partner

14 éve kezdtük egy néhány fős kis csapattal, és azóta sikerült felépíteni egy több száz főt foglalkoztató villanyszerelő ipari céget. Ahogy szaporodtak a munkák – kisebb családi ház villanyszerelési munkálataitól kezdve egészen a többszintes irodaépület teljes elektromos hálózat kivitelezéséig –, úgy nőtt a szakmunkás létszám, és vele együtt az irodai dolgozók csapata is.

Alapvetően két területen voltak folyamatosan megoldásra váró feladatok: az anyagok helyszínre szállítása, és a dolgozók mozgatása a projektek között, mert sajnos a legtöbb esetben nem volt megoldott az egy helyszínen történő folyamatos munkavégzés.

Az első 2-3 „személyszállító cég” olyan megbízhatatlan volt, hogy órákig váratták az embereimet, mire egyáltalán sikerült elindulni az egyik helyről a másikra. Közben időmet is rabolták, mert vagy a dolgozóim hívtak, hogy még mindig várnak, vagy a fuvarozó cég diszpécsere, hogy kis türelmemet kérje… Aztán több órás késés után végre elindultak, de félúton lerobbant a kisbusz, és még újabb 3 órába telt, mire jött egy cserebusz, amivel tovább tudtak menni. Ez nekem egy teljes munkanap kiesést jelentett 7 ember vonatkozásában, tehát anyagilag is elég érzékenyen érintett.