2 cég egyesül, az eMAG-Edigital fúzió megkapta a GVH jóváhagyását. Ezzel Magyarország legnagyobb online kereskedője jöhet létre. Így létrejöhet egy új cég, budapesti központtal, amiben az Emag 52%-kal, míg az Extreme Digital 48%-os részesedéssel képviselteti magát.

A két céget nem nagyon kell itthon senkinek bemutatni, hiszen a hazai online kiskereskedelem meghatározói. Másért szeretiki az Extreme Digitalt, és másért vásárolnak az eMAGnál. Közös akciókon túl pedig jöhetnek a kérdések, mi lesz a márkákkal.
Fúzió: Egyesül az Extreme Digital és az eMAG - cég & brand
Fúzió: Egyesül az Extreme Digital és az eMAG – cég & brand
A GKI Digital felmérése alapján a hazai e-kereskedelmi piac vezetője az Extreme Digital volt. Míg a társaság kutatásai szerint a piacvezető Extreme Digital után a forgalom alapú lista második helyét az eMag, a harmadik helyét pedig a Media Markt foglalta el.
Az EDigital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője. Online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el, a vásárlók a webshopban kiválasztott terméket a 16 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.
eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja. Ez egy remek lehetőség, melyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.

A fúzió oka ebben keresendő

A nemzetközi webshopok hazai népszerűsödése az egyik fő ok. Az eNet Internetkutató tavalyi felmérése szerint a magyar online kiskereskedelmi forgalom (közel 1000 milliárd forint) majdnem feléért már a külföldi szolgáltatóknál történő vásárlások felelnek.

Mire számíthatunk fúzióval?

Változás biztosan várható, hiszen az Extreme Digital hibrid modellben dolgozik, eMAG egyedi megoldása a Marketplace szolgáltatás a kiterjedt logisztikai hálózattal együtt. Ha a felek sietnek, novemberben már együtt akciózhatnak a Black Friday-en. Optimalizálhatja a tevékenységét, és vásárlói számára kedvezőbb árakat, és jobb minőségű szolgáltatásokat kínálhat.

 

Brand kérdések és a fúzió

Minden a stratégián múlik, és mindenki másképp csinálja. Az e-kereskedelem világában minden a számokról szól. Az egyesülés lehetőségeket ad az optimalizálásra az alábbi területeken:
Lesznek olyan területek, ahol ez nem lesz zökkenőmentes. Az összehangolás más típusú szervezetnél sok kérdést vet fel. A döntések pedig a munkatársakra és a vásárlókra fognak a legjobban hatni.
Vannak érvek amellett, hogy a két márkát összevonják, de amellett is, hogy ezek külön működjenek. Ehhez több időre van szükség és egy jó stratégiára. Az biztos, hogy az idei szezont külön fogják csinálni, és néhány nagyobb volumenű dolgokban fognak tudni együttműködni.

Fúzió, egyesülés, összeolvadás, beolvadás fogalmak, wikipédia szerint

Az egyesülés olyan jogi személyiséggel rendelkező kooperációs társaság, amelyet a tagok gazdálkodásuk eredményességének előmozdítására, gazdasági tevékenységük összehangolására, továbbá szakmai érdekeik képviseletére hoznak létre.

Az egyesülés nem törekszik saját nyereség elérésre. Az egyesülés saját vagyonát meghaladó tartozásaiért a tagok felelnek, korlátlanul és egyetemlegesen.

Fontos különbség, hogy míg összeolvadás esetében új jogi személy jön létre és az összeolvadók megszűnnek, addig beolvadásnál csak a beolvadó cég szűnik meg.

Az összeolvadás (angolul merger) a gazdasági társaságok egyesülésének az egyik formája. (A másik forma a beolvadás). Az összeolvadásnál az összeolvadó társaságok valamennyien megszűnnek, ám a megszűnéssel egyidejűleg egy új (jogutód) gazdasági társaság jön létre.

A megszűnő jogelőd cégek vagyona, jogai és kötelezettségei az összeolvadással létrejött jogutód társaságra szállnak át. Az összeolvadás egy vállalatban való többségi részesedés megszerzését jelenti, vagyis a részvénytársaság részvényeinek akkora hányadának felvásárlását, ami elegendő ahhoz, hogy a társaság felett a felvásárló átvegye az irányítást. Ennek oka általában az, hogy a felvásárolandó vállalat valami olyannal rendelkezik, ami a felvásárló számára értékes lehet, pl. piac, gyártási kapacitás, márkanév tudásbázis, stb.

A társaságok összeolvadása egyenrangú felek között jön létre.

beolvadás a jogban egy cég stb. egyesülésének azt a módját jelenti, amelynek során két vagy több cég egyesül olyan módon, hogy a beolvadó cég neve megszűnik, vagyona stb. az egyesülés után tovább működő céghez kerül.

„Beolvadás során egy vagy akár több társaság beolvad egy másik társaságba. A beolvadó jogilag megszűnik, míg a meglévő társaság cégformája megmarad. Az a társaság, amelyik változatlanul megmarad, a beolvadó társaság(ok) jogutódja lesz. A beolvadó vagyona mint egész – tehát a jogok, illetve kötelezettségek összessége – átszáll a jogutód befogadó gazdasági társaságra.