Harc a vásárlókért, indul a Karácsonyi marketing kampányok időszaka. A cél, hogy a Te terméked vagy szolgáltatásod kerüljön a Karácsonyfa alá. Google összefoglalójában olvashatjuk a 2018-as ünnepi szezonhoz kapcsolódó főbb adatokat. Ennek egy kicsiny szelete is jelentős, amiért érdemes harcba szállni.
853 Mrd USD
A kiskereskedelem a valaha volt legnagyobb forgalmat produkálta az e-kereskedelemi értékesítésnek köszönhetően, és az évtized legnagyobb növekedését érte el a 18,4%-os éves bővüléssel. Naponta több száz millió potenciális ügyfél látogat el a Google oldalaira.

Marketing jelenlét tervezés
- Nem lehet elég korán kezdeni.
- Ajándék, minden mennyiségben jöhet.
- Csúcsidőszakok figyelembevétele, fokozza a hatást.
Az „ajándékok” és „ajándékok innen” keresőszavak gyakorisága október utolsó hetében jelentősen megnő. Az emberek 67%-a előre megtervezi az ajándékvásárlást. Függetlenül
attól, hogy az végül üzletben vagy az interneten valósul meg.
Állj készen, amikor elkezdenek keresni
Ez egyszerűen hangzik, a megvalósítás ennél bonyolultabb. Milyen platformokon, milyen hirdetéssel, folyamatosan vagy egy-egy csúcsidőszakra koncentrálva…
Készen kell állni, amikor a vásárlók megkezdik a termékek keresését. Az ünnepi szezonban többször is sor kerül különlegesen nagy forgalmú vásárlási napokra. Azaz nem csak egy-egy csúcsidőszak van. Építsd fel a jelenlétet még az ünnepi csúcsidőszak előtt, hogy már a fogyasztói igények első megjelenésekor rendelkezésre állj. Így a lehető legnagyobb profitot érheted el.
Készíts egy promóciós naptárat
Keresd meg azokat a nemzetközi és hazai ünnepeket, amelyekhez kapcsolódhatsz a termékeddel vagy szolgáltatásoddal.
Hamarosan Halloween (mi is írtunk egy nagyon kreatív gyerekeknek szóló programról ehhez kapcsolódóan Halloveen-i robotic tábor)
Wikipédia lesz a legjobb barátod ebben és ne feledkezzünk meg a fantasztikus black friday napokról sem. Igen napok, mert ahány ház, annyi szokás alapon, mostmár bármi megtörténhet.

Kreativitás és rugalmasság
A kiválasztott trendekhez, rugalmas költségkeretet kell igazítani, hogy mindig állj készen a potenciális igények kielégítésére.
Izgalmas adatokat találhatunk arra vonatkozóan is, hogy a vásárlók 67%-a ismeri el, hogy a karácsony előtti héten még mindig van vásárolnivalója.
Van élet karácsony után is
Karácsonyi marketing folytatódik. Mert azok, akik a karácsonyt követő héten még vásároltak, 86%-a végzett keresést valamilyen digitális csatornán az ünnephez kapcsolódóan.
Ne feledkezz meg a célokról
Kicsi hazánk nem sokban térhet el az USA-beli vásárlók szokásaitól, ünnepi szezon idején. Vásárlók 90%-a használ egynél több csatornát a vásárlási tevékenységhez a kérdésfeltevést megelőző 2 napban.
Keresünk, újra és újra, hogy igazán jó „dealt” találjunk. Mert a Karácsony a legfontosabb ünnep, még mindig. Így jelentős szerepe van a karácsonyi marketing kampányoknak, ha elsimerjük, ha nem.
A cél szentesíti az eszközt, hogy általánosságokat is mondjunk, de az igazság mégis ebben rejlik. A megfelelő marketing mix, vagyis, hogy milyen platformon jelenjünk meg, ehhez kell igazán a bölcsek köve.
Még van időd, igaz nem sok, de lehet, hogy érdemes egy szakértővel beszélgetned vagy egy gyorstalpalón célzott megoldásokat kérni. A jelenlétedet ez az oldal is segítheti, mert minden plusz megjelenés támogatja a brandet.
Brand a kirakat
Google szerint a vásárlók 42%-a örülne, ha a kereskedők hatékonyabban osztanák meg az
árukészletükre vonatkozó információkat az interneten. Az ünnepi időszak Google-keresést használó vásárlóinak 81%-a keresett rá márka- és termékinformációkra.
Összkép fontos, könnyítse meg a vásárlók számára a boltok és készletinformációk megtalálását. A fogyasztók 75%-ának plusz érték, ha a termék rendelkezésre állási adatait látja, még mielőtt sor kerülne a bolti vásárlásra.
Mobileszközökön is biztosítani kell a zökkenőmentes vásárlási élményt. Az „online vásárlás” keresőszó használatának gyakorisága több mint 180%-kal nőtt az elmúlt 2 év során.
Új ügyfelek
A vásárlók 48%-a nyitott arra, hogy új kereskedőtől vásároljon az ünnepi szezonban, és a 2018-as ünnepi szezonban 30%-uk így is tett. Jó brand építés segít felhívni a figyelmet márkájára és termékeire általánosabb keresési lekérdezések segítségével.
Egy lépéssel a potenciális vásárlók előtt járhat, ha az ügyfélúton az általánosabb keresési lekérdezésekhez kapcsolódó ajánlattételek és termékkiemelések segítségével.
Ügyfelek egyre jobban szeretik ezért kínáljon inspiráló és informatív videókat a vásárlóknak, és növelje a konverziók számát. A vásárlók több mint 90%-a azt mondta, új termékeket és márkákat fedeztek fel a YouTube-bal. Világszerte a vásárlók több mint 40%-a azt mondta, hogy vásárolt már a YouTube-on felfedezett terméket.