Marketing dilemmához, hoztunk néhány szempontot. Mert a kommunikáció az egyik legizgalmasabb terület, hiszen ezen múlik minden. Az is, hogy megértsük egymást és az is, hogy megmutassuk magunkat.

Nemrég elhangzott kérdésként, hogy meddig kell marketingezni?
Igen, ez egy valós kérdés, számtalan válasz lehetőséggel. Mert attól függ. Egy biztos, amíg vállalkozol szükséges a jelenlét. Mi tudjuk, hogy egy fantasztikus négyes áll rendelkezésedre. És hogy jön ide a dilemma?

Ingyenes anyagok azért vannak, hogy rávegyenek arra, hogy később vásárló legyél. Nincs is ezzel baj, hiszen ezért van kereslet-kínálat. De ne gondold, hogy ingyen vagy olcsón jó minőséget kapsz.

Azt is érdemes figyelmbe venni, hogy minden terület egy szakma. Ezen belül még tovább bontható részterületekre lehet specializáldni. Így, vannak jó szakemberek, vannak kezdők és vannak a még ilyen olyan kategóriák.

Marketing dilemma | Cég & Brand
Marketing dilemma | Cég & Brand

Miért és mikor érdemes elolvasnod (végig) ezt a bejegyzést?

  • Ha vállalkozásod van,
  • ha hirdetsz, vagy szeretnél,
  • ha szeretnéd látni az összképet,
  • ha nem tudod miért inkább ügynökség, mint egy marketinges,
  • ha érdekel, hogy milyen szempontok érdekesek,
  • ha azt hiszed, hogy egy kampány elég lesz a cégednek!

Őszinte leszek, nem fogunk megoldást adni, hiszen nem ez a célja. Gondold át, hogy reális elvárásaid legyenek és tudd, hogy mi, mire való és törekedj a jó mixre!

 

Marketing csapda

A marketing olyan mint a foci, mindenki ért hozzá, de a legtöbbször nem működik jól. Mert, ha marketingelek, akkor nincs idő értékesíteni, ha a salessel foglalkozok, akkor nincs idő fejleszteni, ha innovációra fókuszálok, akkor nem megy a marketing. És körbe értünk! Pedig a lényegről, a jó folyamatokról szó sem esett!

 

Egyszerű, de mégis…

Nézzük a vállalkozás oldaláról! A marketing nem költség, hanem befektetés. Az online kampányok nagy része rövid távú megtérülés és egyben hosszú távú befektetés is.

Változnak a felhypolt trendek (ilyen tölcsér, olyan tartalom, most elővideózz, ja inkább csoportot építs és mostmár az insta az isten), de a lényeg soha: kell, hogy legyen brand, PR, marketing és sales, együtt, mert mindegyikre szükség van.

Bármilyen felületen vagy jelen, az egyben a fantasztikus négyes megjelenítésére hivatott, de mindegyiknek van elsődleges és másodlagos célja, de minden a négy egyben kell.

Egyszerű, mert mindig megmutat és elad!

Brand | cég & brand
Brand | cég & brand

Nézzük mi is a célja a marketingnek?

Valamilyen formában eljuttassa az üzenetet és rávegye az ügyfelet, hogy elmenjen az “ajtóig”, hogy a vállalkozás eltudja adni a termékét/szolgáltatását!

 

Hol kezdődik és végződik egy marketinges felelőssége?

Na ez egyszerű is, meg nem is. Amit a szerződésben vállalt. De mit tehet, ha ennél többre van szükség?

Mert nem jó az ajtó (weboldal), nem jó a kommunikáció (válaszok gyorsasága, minősége, nyomonkövetés), neadj isten nem jó a termék vagy drága. Egy vállalkozásnak, nem csak úgy kell látszania, hanem úgy is kell működnie.

Mert a marketing, hiába viszi el az ügyfeleket a weboldalra, megtörténik a mikrokonverzió és hiába történik valós konverzió, mert ajánlatot kér, ha mégsem lesz belőle ügyfél elsőre és másodikra sem.

Megannyi kérdés szükséges ahhoz, hogy működjön és ez már nem is a marketing, hanem az üzletfejlesztés, stratégia, munkafolyamatok, minőség és ellenőrzés. Tehát egy marketinges erre nem képes, mert nem tud mindenhez érteni, és mind a négy területtel kapcsolódnia kell, hogy jól működjön. Mi történik, ha más építi a brandet, más készíti a szöveget, más állítja be a kampányokat és mások vannak az ajtó mögött?

 

Maradjunk az egyszerűségnél

A jelenlét maga a brand, a betűk szakszerű egymás mellé rakása a PR, emellett a marketing teszi eladhatóvá, hogy megvalósulhasson a sales.

Az ajtó – Weboldal (elsősorban PR és sales) mára alapelvárás, hiszen, ha nincs, akkor nem is találnak meg, nem tudsz nélküle hirdetni sem.

Ads (elsősorban sales és marketing) hirdetés rövidtávon megmutatja, hogy megkora verseny van az adott piacon, és segíti a remarketinget. Ezzel csökkenthető a költség, növeli a hatékonyságot adott büdzsé elköltésében.

Facebook (elsősorban marketing és sales) meglévő, már megszerzett követőket olcsóbban és hatékonyabban lehet elérni.

Insta (kinek mi – brand, marketing, sales) a jó minőségű vizuális anyagoké a főszerep, itt alapelemnek számítanak a látványos, inspiráló imázsfotók.

Blog, google cégem (elsősorban PR és brand) segíti a tartalommarketinget az organikus elérést, az elköteleződést.

Hírlevél (elsősorban marketing és sales) A vásárlás utáni élet – a kapcsolat az ügyfeled és a márkád között, mert a visszatérő vásárló a legnagyobb kincs!

Értsd a dilemma lényegét, milyen mix lesz a jó megoldás, mert a kulcsa, hogy mi történik az ajtó mögött.

 

A betű az alfája és omegája

Ahogy változik a világ, úgy változnak a kommunikációs platformok, így új és új tudásra van szükség. A betűk egymás mellé rendezése könnyű, de nehéz is. Hosszú szöveget írni könnyebb, de célzott blog már nehezebb.

Egy facebook poszthoz már kreativitás szükséges mert nem csak szöveg, hanem kép is megjelenik és ennek együttese fog hatni. Hirdetés megint egy új kihívás, főleg, ha karakter korlátok vannak (ezért sales például az ads hirdetés). A szlogen meg a szentgrál, arra csak kevesen képesek, hogy jól megfogják a lényeget, akár 3 szóban.

 

Bonyolítsuk, mert a marketing igenis dilemma

Mert minden megjelenés egyben brandépítés, PR a bizalom és a hitelesség kiépítése, marketing a jelenlegi lehetősége használatával a termék vagy szolgáltatás bemutatása és sales, hogy automatikusan tudj eladni, emellett támogatja és kiegészíti az ügyfélszolgálatot is és a többi területet is.

Ezért nem minden a konverzió és a like!

A jó cél megtérül úgy, mint egy befektetés. Egy-egy kampány gyors és kockázatos, lehet sikeres és lehet bukás is. A brandépítés és PR hosszú távú befektetés, amire folyamatosan épülhetnek a kampányok. Az üzletfejlesztés pedig sikeresség egy alapja, ami napi, állandó folyamatos tevékenység, de nem befolyásolhatja a kampányokat, a marketinget rövidtávon, mert mindennek kell kifutás.

Még mindig és egyre jobban kell a több oldalról meggyőzni az ügyfelet, hogy miért itt és miért most vásárolj.

3-7 alkalom szükséges, hogy megtörténjen az elköteleződés valamilyen formában. Persze ingyen csali gyorsnak tűnő sikeresség, de hogy mi történik utána az már hosszútávú munka és újra a négyesre van szükség.

Hoztunk két tippet, ami szükséges, hogy tényleg lásd, hogy nálad mi a lényeg.

 

Marketing mix | Cég & Brand
Marketing mix | Cég & Brand

1. Szedd szét darabjaira

A fantasztikus négyes szerint szedd szét, hogy milyen a jelenléted. Egyesével nézd át, az ezekhez kapcsolódó folyamataidat.

Vidd végig, vagyis teszteld, mert minden leírt betűnek következménye van. Ha hirdetsz, ha blogot írsz, ha posztolsz…

Minden egy folyamat, amelynek részei vannak, és egymásra épülnek. Ha ismered egy-egy terület lépésről lépésre összeírt részeit, akkor áttekinthető a folyamat, látszik, hogy milyen másik részhez kapcsolódik és mikor, hol és hol mi okozhatta a problémát. Ez határozza meg, hogy egyes részekhez milyen célok szükségesek.

Milyen céljaid lehetnek?

Minimum 4 és a 4 többszöröse:

  • Ismerjenek meg,
  • megmutatni mit tud a termék/szolgáltatás,
  • milyen történeteim vannak
  • eladás
  • új bevezetése
  • kiárusítás

Különböző módszerekkel tekintheted át a területeket. Az ügyféltérkép jó tervező, ha szeretnéd látni, hogy hol tart az úton az ügyfeled.

 

2. Mixeld újra

Ez alapján már egyszerű újra a feladat, mert a saját mixed lesz a leghitelesebb, a legjobb betűkombináció, ami segíti a jó kampányokat az értékesítéshez.

Kérdés, ötlet, stratégia, tervezés, tanulás, kampányok, szuper posztok… csak egy kattintásra vannak!