Több szempontból is érdemes megvizsgálni, hogy tud a LinkedIn, része lenni a cég megjelenéseiben. NaturMarketing ügynökséget kérdeztük, megnéztünk különböző profilokat, mind egyéni, mind céges oldalról és összegyűjtöttök a lényeges információkat.
Miért olvasd el?
Tény: minden platform, egy lehetőség a jelenlétre, ami minden esetben brand elem.
- Szükséged van szakmai profilra, egyénileg és cégként is.
- Nem mindegy, hogy melyik platformot választod.
- Használd tudatosan a lehetőségeket!
5 perc szükséges az olvasáshoz! Ha nincs most időd, mentsd el!
Az első találkozás és az ehhez kapcsolódó benyomás jelentősége vitathatatlan. Az ítélet megszületik azonnal, ha számunkra nem tetszetős vagy nem megfelelően tálalt az információ. A PR, marketing technikáknak köszönhetően jelentős a pszichológiai befolyásolás is, úgy, hogy legtöbb esetben észre sem vesszük.
Használd a LinkedInt, megígérjük…
Mindenki találkozott már clickbait címmel, szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalommal (hivatkozások, amelyek gyakran kevésbé érdekes, hiteltelen oldalra mutatnak). Ezért is nehezebb egy termék vagy szolgáltatás megjelenítése, az elköteleződéshez pedig, egyre több minden szükséges.
Emellett az online világ sok lehetőséget ad és sok mindent megmutathat, így fontos arra is figyelmet fordítani, hogy tudatosak legyünk, többféle módon is. Digitális lábnyomunk letörölhetetlen, ezért különböző szerepeinket befolyásolhatja más megjelenés. Mi arra jutottunk, hogy ismerd meg a LinkedInt, remek lehetőség minden vállalkozásnak!
Lehetőségek
Ahhoz, hogy dönteni tudjunk, többféle szempontból érdemes megvizsgálni minden új lehetőséget. Brand örök, szétszedhetjük részekre, használhatjuk az újdonságokat, de az, hogy kommunikálunk és, hogy bánunk az ügyfeleinkkel meghatároz minket. Mára az is fontos feladat lett, hogy bánunk a munkatársainkkal. Emellett a különböző megjelenéseink befolyásolják a megítélésünket, amit az értékelések minősítenek.
Ma már nem lehet kérdés, hogy weboldalra szükség van, többféle lehetőségünk van, de mint minden esetben érdemes szakértői segítséget kérni. Sok esetben nehéz eldönteni már azt az alapkérdést, hogy saját fejlesztésű, sablonos vagy bérelt oldal legyen, ami érvényes a webshopokra is.
Egyedi üzenet
Mindig az a cél, hogy megmutassuk magunkat, és minél tetszetősebb, minél sokrétűbb, annál könnyebben lehet elérni az ügyfelet. Célcsoport ide, célcsoport oda, egyénileg kell megszólítani az érdeklődőket, hogy vásárlók legyenek.
21 legnépszerűbb közösségi médiahely, mindegyik olyan felület, ami a legtöbb esetben hasonlít egy weboldalhoz és különböző módon lehet az üzeneteket eljuttatni. Érdemes figyelembe venni, melyik támogatja a megjelenésünket. Facebook, Youtube, WhatsApp, Messenger, WeChat, Instagram, QQ, Tumblr, Qzone, Tik Tok, Sina Weibo, Twitter, Reddit, Baidu Tieba, LinkedIn, Viber, Snapchat, Pinterest, Line, Telegram, Medium.
Döntés jelentősége
A közösségi média oldalainak méretétől függetlenül legfontosabb annak mérlegelése, hogy márka célközönsége aktív-e ezeken a helyeken. Ugyanakkor tudható, hogy a nagyobb közösségi oldalak, például a Facebook, a Youtube, LinkedIn sokféle érdeklődési körrel és témával foglalkoznak, ami a legtöbb márka számára alkalmassá teszi.
Mielőtt hirtelen elkezdnéd egy-egy profil kitöltését vagy újragondolását, érdemes elkészíteni egy átgondolt stratégiát. A stratégia előtt pedig javasolt az alábbiakat elvégezni, a kutatást és áttekinteni azt a képet (arculat, fotók, kommunikáció…) is, amit mutatunk a világ felé.
Ezt érdemes elolvasni hozzá: Legyen jó szakértő vállalkozásod
Sokszor hallani, hogy az üzleti élet Facebookja, míg a Facebook elsődleges célja a felhasználók szórakoztatása, ez az oldal a karrierépítésre, szakmai személyes márka építésre és az üzleti kapcsolatépítésre fókuszál.
Mára olyan közösséggé vált, ahol a világ minden tájáról, több mint 630 millió szakember van jelen. Több mint 30 millió szervezet kapcsolódik a tehetségekhez és más szervezetekhez. Mindezek a kapcsolatok és tevékenységek gazdasági lehetőséget teremtenek.
Kijelenthető, hogy egy ígéretes csatorna forgalom növelésére, minőségi kapcsolatok megtalálására, vezetői és céges kommunikáció felépítésére és még sok mindenre.
Akár lead generálás, akár márkatudatosság a cél, vagy stratégiai partnerség, összekapcsolhat a márka a célcsoporttal. Építhető az employer branding, hogy könnyebb legyen az online toborzás, izgalmas lehetőség az újdonságok megosztására vagy kutatáshoz és információgyűjtésre.
Kövess minket is!
Lehetőségek
Egy új felület használata előtt érdemes megismerni az elvárásokat és a lehetőséget. Ez segít abban, hogy eldöntsük megfelelő-e számunkra ez a megjelenési forma. Minél több felületen vagyunk jelen, annál több feladatunk lesz, mert nem lehet mindegyikre ugyanazt az üzenetet egy az egyben használni. Egy profi szakértő vagy ügynökség, a tapasztalata alapján gyorsan tud segíteni a döntésben és a megfelelő stratégiában.
Mindenképpen szükségünk lesz az adott időszakban a központi üzenetre, amit akciótervként lebontva kell tálalni a megfelelő mennyiségben. Mint minden esetben jelentősége van annak, hogy ki a célcsoport és mi a cél, ehhez igazítva kell optimalizálni a posztokat és a különböző tartalmakat. Míg ez a bejegyzés 1200 szó feletti, a LinkedIn bejegyzés 1300 karakter (200 szó körüli) lehet.
Ahhoz, hogy legyen miből dolgozni, minél több leírt betűre van szükség, mert ebből lehet tovább formálni a szükséges szöveget a különböző platformokra.
A lényeg:
Így tudja megteremteni a PR a bizalmat, az értékesítés a visszautasíthatatlan ajánlatot, és a marketing biztosítani az ütős megjelenést a reklámmal karba öltve.
Céges profil létrehozása
Nem mindegy, hogyan mondod el azt, hogy fantasztikus vagy. Hajlamosak vagyunk összemosni a branding fogalmát a marketinggel. Minden cégnek és minden terméknek van márkája. A különbség abban áll, hogy valami történik vagy tudatosan törekednek a márka építésére.
Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, le kell fektetni az alapokat és mint minden marketing feladatnál, a cél meghatározása szükséges a kezdéshez. A marketingcélok magukban foglalják az üzlet generálását, a márkatudatosság növelését, legtöbb esetben valószínűleg mindkettő cél. Mindenkinek mást jelent a brand jelenlét.
Amint tudjuk a célt, illetve mit akarunk elérni, könnyebbé válik a célközönség meghatározása.
Minden sikeres vállalati oldalnak van egy közös tulajdonsága: a közönség. Először érdemes a kereséshez optimalizálni. Ez sokkal jobban segítheti az oldalt abban, hogy láthatóvá váljon azon emberek számára, akik keresik vagy érdeklődnek a termék vagy szolgáltatás iránt.
Az oldalt SEO-barátnak tervezték – háromféle módon optimalizálható a kereséshez:
Kulcsszavak használatával: Fontos, hogy a kulcsszavak bekerüljenek a vállalati profil adataiba, egyértelműen jelölve, hogy ki vagy és mit csinálsz. Azok a jó kulcsszavak, amilyen szavakat vagy kifejezéseket használna egy potenciális vásárló a termék vagy szolgáltatás keresésekor.
Link az oldalra: A vállalati oldalra mutató linkek létrehozása elengedhetetlen a rangsor növeléséhez a keresésben. Ezzel könnyen lehet készíteni linket az oldalra mint a weboldal, a blog és más marketing felületek. Egy másik egyszerű lehetőség az, ha gondoskodunk arról, hogy az alkalmazottak és külsős kollégák profiljai naprakészek legyenek. Amikor hozzáadják az Ön társaságát a munkatapasztalatához, egy plusz link jön létre.
Releváns tartalmak készítése: A rangsor és a keresési eredmények javításának egyik legjobb módja a releváns tartalom rendszeres megosztása. Amikor a céges oldal frissítéseit közzéteszi, azok a nyilvános oldalon is megjelennek, lehetővé téve a tartalom Google általi indexelését. Minél gyakrabban oszt meg friss tartalmat, annál magasabb a megjelenés a keresési eredmények között.
Amikor a követik a vállalati oldalt, a frissítések közvetlenül megjelennek a LinkedIn-hírcsatornáiban. Minél több követője van, annál nagyobb az egyes közzétett frissítések elérési lehetősége.
Kezdjük az alkalmazottakkal, ők lehetnek a legnagyobb támogatók, és az aktivitásuk további eléréseket biztosít.
Hirdetés többféle módon: Itt is lehetséges meghívni az ügyfeleket és a kulcsfontosságú partnereket és hirdethető az oldal, illetve a tartalom. Ne feledkezzünk meg, hogy az új megjelenési felületünk és híreink bekerülhetnek az e-mailekbe, hírlevelekbe és blogbejegyzésekbe.
Összefoglalva
A jelen digitális kapcsolati tere, ugyanúgy, mint a networking rendezvények célja, a minőségi kapcsolati tőke növelése. Lehetőség a brand növelésére, a minőségi tartalom megosztására, kapcsolatokat építésére, erősítésére és használható sales eszközként is.
- Szakmai hitelesség, digitális önéletrajz formájában.
- Céginformációk speciálisabb környezetben, szakmai tartalom megosztásra.
- Célzott digitális kapcsolatépítés.
- Online toborzási lehetőség.
- Üzleti megkeresések generálása.
Az oldal különböző statisztikákat készít a látogatókról, amely figyelembevételével sikeresen lehet alakítani a tartalmat. Emellett álláshirdetéseket is meg lehet osztani, amelyek rögtön eljuthatnak a cégünk után érdeklődőkhöz, illetve további potenciális munkatársakhoz vagy szabadúszokhoz.