A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálója, ami egy felhasználóbarát, könnyedén használható platform. Mégis mire érdemes használni és mire nem. Nézzük meg vállalkozói szempontból, hogy mit érdemes kihozni belőle.
Kapcsolódj, ez a lényeg?
Több millió vállalkozás áll kapcsolatban az emberekkel a Facebookon – kisebb és nagyobb cégek egyaránt. Havi szinten 2,5 milliárd ember használja a barátaikkal és családtagjaikkal való kapcsolattartásra, valamint a számukra fontos dolgok felfedezésére. Talán a vállalkozási szempontból a legjobb terület, hogy könnyebben találhatsz új ügyfelekre, és hosszú távú kapcsolatot ápolhatsz velük. Azért a platform sajátosságait érdemes igazán megismerni.

Facebook működése
Nincs két egyforma vállalkozás, ezért fontos szempont, hogy a vállalkozásod egyéni céljainak eléréséhez igazítsd a platform kínálta lehetőségeket.
Találd meg a megfelelő formát
Több lehetőség közül választhatunk, így könnyen megtalálható, az üzleti célod szempontjából az ideális! Tetszetős formában közölheted az üzenetedet, hirdetésformátumok között válogathatsz és oldalak úgy vannak kialakítva, hogy felkeltsék a figyelmet és cselekvésre ösztönözzenek.
Jó célközönségre van szükséged
Horváth Tibort kérdeztük a NaturMarketing ügynökségtől, hogy érdemes nekikezdeni.
Első lépés, hogy meghatározd a céközönséged! Olyan nincs, hogy Te mindenkinek értékesíteni akarsz! Egyáltalán nem biztos, hogy ez a platform lesz neked a megfelelő, elemezni kell, hogy a Te vásárlóid hol találhatóak meg. Lájkokból még nem lesznek vásárlók.
Gondold át, hogy hogyan határozhatók meg azok a személyek, akik igénybe vennék a terméked/szolgáltatásad, kik azok akiket meg kell győznöd és kik azok, akik biztosan nem lesznek a vevőid!
A hirdetések célzása lehetővé teszi, hogy a hirdetésedet azoknak az embereknek jelenítsd meg, akik fontosak neked. Általánosságban két megközelítés lehetséges a célközönség létrehozása terén: használhatsz konkrét és általános célközönséget. A választott megközelítés attól függ, hogy mit szeretnél elérni, és milyen erőforrások állnak rendelkezésedre.
Facebook hirdetés
Már az is egy hatalmas lépés, ha tudod, hogy kiknek nem szeretnél hidetni, hisz ha nem jól határozod meg a célközönséged, akkor a statisztikai adatok sem lesznek reálisak és az abból levont következtetések se lesznek helytállóak.
Facebook kampányokhoz további információt kaphatunk, ha egy adott célközönséget elemezünk vagy akár a saját követőinket is pl: milyen oldalakat lájkolnak, milyen végzettséggel rendelkeznek, mennyire szívesen adnak adott reakciókat (like,megosztás stb).
Kutatás és elemzés
A célközönség elemzési adatai segítségével összesített adatokhoz juthatsz három csoportról – az oldaladhoz kapcsolódó emberekről, az egyéni célközönséged tagjairól és a Facebook felhasználóiról. Ennek segítségével olyan tartalmat készíthetsz, amelyre reagálnak, és könnyen megtalálhatod a meglévő célközönségeid tagjaihoz hasonló embereket.
Tájékozódhatsz az érdeklődési köreik és a hobbijaik felől. A célközönség elemzési adatai külső adatokat is tartalmaznak arról, hogy milyen termékek megvásárlása iránt érdeklődhetnek az emberek. További marekting ötleteket itt találsz.
A kapcsolati állapot, a jövedelem, a családméret és a tartózkodási hely adatainak kombinálásával a célközönség elemzési adataiból megtudhatod, milyen típusú emberek érdeklődnek a vállalkozásod iránt.
Egyéni célközönség
Többet is megtudhatsz a közönségedről, amihez egy külön felületet kínál a Facebook.
➡ Az egyéni célközönség olyan célzási beállítás, amellyel megtalálhatod a meglévő közönségedet a Facebook-felhasználók között. Ha a vállalkozásodat már ismerő emberekből szeretnél egyéni célközönséget létrehozni, forrásként használhatsz például ügyféllistákat, a webhelyed vagy alkalmazásod látogatóit, vagy a Facebookon a vállalkozásoddal kapcsolatban valamilyen aktivitást tanúsító személyeket.
➡ „Célközönség elemzési adatainak megnyitása” felület, segít, hogy közelebbről is megismerkedhess a célközönséged.
➡ Választanod kell, hogy melyik közönség adataira vagy kíváncsi, és máris láthatod a korral, nemmel, végzettséggel, és foglalkozással kapcsolatos statisztikákat.
Ez pedig iránymutató lehet a kommunikációdban is, hisz hamar ki tudod deríteni, hogy egyes témákban milyen érdeklődési körük van (Pl.: mely csokimárkát kedvelik a legjobban), ami már egy jó nyereményjáték alap lehet, hisz tudod, hogy mit szeretnek! ?

Érd el, hogy műveletet hajtsanak végre a webhelyeden!
Megtanulhatod, hogy miként célozhatsz azokra, akik végre fogják hajtani a számodra fontos műveleteket. Érdemes tovább olvasni nálunk, sokféle információt gyűjtöttünk már, de kérdezheted a szakértőnket is.