Google frissítések befolyásolják az eddigi SEO tevékenységedet, így hatással lesz a marketingedre is. A keresőoptimalizálás célja, hogy növeld a weboldaladra érkező organikus forgalomat.
Mindezt úgy érheted el, hogy egyre feljebb kerülsz a keresőmotorok találati listáján. Ehhez szükséged lesz néhány eszközre és megoldásra, hogy ne okozzon nehézséget a vállalkozásodban.
A feladat, egyszerűnek tűnik
Szükséges egy jó technikai beállításokkal rendelkező weboldal, ami felhasználóbarát is. Minőségi tartalom, természetesen releváns témában, ami a célközönséged érdekli. Ez fontos, mert a rossz tartalom, rossz helyezéseket jelent! Végül más weboldalakról rád mutató linkekre, amelyek mintegy referenciaként támasztják alá weboldalad hitelességét.
Google frissítés
Ezek a frissítések pedig megnehezítik a feladatodat, ha mindig minden változik. A 2020 májusi alap-algoritmus frissítés már elindult. Az algoritmusfrissítéseknél általában egy-két hét, amíg teljesen lefut. Az elmúlt időszakban, három havonta volt alapalgoritmus frissítés és 2019. szeptemberében volt nagy alap-algoritmus frissítés.
Mit jelent neked SEO szempontból?
A Google azt mondja a frissítésről, ha ez negatívan érinti az oldaladat az nem azt jelenti, hogy gond lenne a weboldaladdal, tehát nem fogható fel büntetésként. Inkább arról van szó, hogy a Google újraértelmezi az egyes rangsorolási tényezőket, azokat újrasúlyozza és ezek alapján változhat a rangsor.
A Google újraértelmezi, mi számít minőségi tartalomnak, tehát nem csak egy specifikus elemmel, például a weboldal sebességével foglalkozik.
Gondolkodj úgy, ming a Google
A keresőmotorok az alábbiak szerint működnek:
1. Feltérképezés: bejárják a világhálót és minden URL-t átnéznek
2. Indexelés: a feltérképezett URL-eket rendszerezik és tárolják a Google adatbázisába. Ha ide bekerülsz, már megjelenhetsz a találati listán
3. Rangsorolás: A felhasználó keresései alapján rangsorolja az adatbázisában lévő tartalmakat a keresőmotor és a legjobb, a legrelevánsabb találatot mutatja meg.
Ezért, érdemes ellenőrizni a helyezéseidet, és az organikus forgalmadat.
Ehhez nagy segítség az Analytics és a Search console, ami a Google által nyújtott webszolgáltatás, lehetővé teszi a webmestereknek az indexelési állapot ellenőrzését és webhelyeik láthatóságának optimalizálását.
Optimalizálj úgy, mintha keresnél
A felhasználók keresésére a Google válaszul a találati listát adja. A listát pedig sorba rendezi, így legfelülre a legrelevánsabb találat kerül.
Minőségi tartalom a marketinghez
„Sanyi a király”, helyett a tartalom a király, ez adja fel a koronát a munkádra. Úgy kell írnod, hogy minőségi tartalomnak tartsa a google, emelett figyelned kell arra is, hogy releváns legyen azoknak, akik keresnek az adott témát.
A feladat összetett, hiszen itt több terület szakértőjének kell együttműködni.