Hirdetési stratégia könnyűnek tűnő műfaj, hiszen számos lehetőség áll rendelkezésre, akár egy platformon is. Egyszerű a képlet, dönteni kell, hogy hol legyen a hirdetés, kell egy kis ötlet, meg kell tervezni a megjelenést, leírni a szöveget és kész.
Biztos, hogy felmerül, hogy melyiket felület válaszd? Erre az egyszerű válasz, attól függ, hogy hol van a célközönséged. Nincs két egyforma vállalkozás, ezért azt szokták javasolni, hogy a vállalkozásod egyéni céljainak eléréséhez igazítsd a platformok kínálta lehetőségeket.
Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Tik Tok, Pinterest, WhatsApp, Messenger, WeChat, QQ, Tumblr, Qzone, Sina Weibo, Twitter, Reddit, Baidu Tieba, Viber, Snapchat, Line, Telegram, Medium…
Megkérdeztük a szakértőinket, hogy mi a legfontosabb a hirdetési stratégia indításához.
Röviden: minden feltételnek rendelkezésre kell állni a sikerhez, de fontosabb, hogy erre is vonatkozik a 80/20-as szabály is. 80%-ban függ a vállalkozástól és 20%-ban a kampánytól. Hirdetés előtt teszteld a vállalkozásodat bejegyzésben már írtunk erről.
Hirdetési stratégia
Több lehetőség közül választhatunk, így könnyen megtalálható az üzleti cél szempontjából az ideális hirdetési stratégia! Sokféle formában közölheted az üzenetedet, hirdetésformátumok között válogathatsz és a különböző platformok úgy vannak kialakítva, hogy felkeltsék a figyelmet és cselekvésre ösztönözzenek. Itt is igaz általánosan, hogy mindenkinek más a jó.
Igaz, hogy egyre jobban áttevődnek a hirdetések az online felületekre, de még sokszor működik az az offline hirdetés is. Nem véletlen, hogy sokszor nem működik egy-egy új trendi stratégia mindenkinél. Egyben az is igaz, hogy kockázat nélkül nincs nyereség, ezért a kísérletezés a legrosszabb esetben egy remek tapasztalat lesz.
A közösségi média oldalainak méretétől függetlenül a hirdetési stratégia első lépéseként mérlegelni kell, hogy márka célközönsége aktív-e ezeken a helyeken.
A legismertebb közösségi média csatorna a Facebook, egyre népszerűbb a Linkedin, amelyet az üzleti élet Facebookjának hívnak. Míg a Facebook elsődleges célja a felhasználók szórakoztatása, addig a Linkedin karrierépítésre, szakmai személyes márka építésre és az üzleti kapcsolatépítésre fókuszál.
A megfelelő felület használata vagy kiegészítő szerepe is sokat tud segíteni a megfelelő kampányokhoz. Az organikus megjelenések generálása továbbra is fontos eszköz a vállalkozás életében. Így tekintve a lehető legtöbb platformon jelen kell lenni, de egyben azt is jelenti, hogy az odaillő tartalmat is generálni kell.

Hirdetési stratégia alkotás két lépese
Minden esetben az első lépés a kutatás. Meg kell ismerni, hogy ki a mi konkurenciáink, illetve kik hirdetnek még a célközönségünknek.
Második lépésként a tervezés év-negyedév-hónap-hét bontását kell feltölteni, ebben lehetnek állandó és időszakos kampányok is, de az is fontos, hogy kiegészítsék egymást.
A két lépés mellett, pedig lehetőségünk nyílik egy tudatos jelenlétet kialakítani a különböző platformokon. Minden cégnek van brandja, akár tudatos, akár nem, de minden megjelenéssel ezt erősítjük, illetve rombolhatjuk.
Mindig is fontos volt a márka építése és nagyon sok cég rendelkezik csodálatos termékekkel, illetve szolgáltatásokkal. Az is látható, hogy sok esetben nem értékesítik magukat hatékonyan. Mára a jelenlét egyre fontosabb, így megfelelő hirdetési és értékesítési stratégia nélkül nehéz a profitnövelés.
Facebook hirdetés
Az előkészítő kutatás segít, hogy megtaláljuk azokat a szokásokat, amit a mi célközönségünk végez. A Facebookot még mindig minimum napi 3 órát használják a felhasználók. Ez a platform is biztosít statisztikát, amit érdemes használni.
Havi szinten 2,5 milliárd ember használja a barátaikkal és családtagjaikkal való kapcsolattartásra, valamint a számukra fontos dolgok felfedezésére. Magyarországon több mint 6 millióan. Vállalkozási szempontból is fontos terület, hogy építsd a branded, közben találj új ügyfelekre, így hosszú távon is ápolhatod a kapcsolataidat.
Általánosságban igaz, hogy a Facebookra elsősorban, nem vásárolni mennek az emberek. Természetesen szolgáltatás és termék függő, ezért használjuk arra, amire való.
Hirdetési kampányok – Facebook, Ads
Linkedin hirdetés
Lehet, hogy a Te célközönség pont a Linkedinen van. Brand szempontból szakmaibb felületről beszélünk, ez az oldal a karrierépítésre, szakmai személyes márka építésre és az üzleti kapcsolatépítésre fókuszál.
630 millió szakember és 30 millió szervezet van jelen. Mindezek a kapcsolatok és tevékenységek gazdasági lehetőséget jelentenek, csak használni kell a saját céljaink érdekében.
Egy célzott csatorna a forgalom növelésére, minőségi kapcsolatok megtalálására, vezetői és céges kommunikáció felépítésére és még sok mindenre.
Akár lead generálás, akár márkatudatosság a cél, vagy stratégiai partnerség, összekapcsolhat a márka a célcsoporttal. Építhető az employer branding, hogy könnyebb legyen az online toborzás, izgalmas lehetőség az újdonságok megosztására vagy kutatáshoz és információgyűjtésre.

Adwords – Google Ads hirdetés
A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords és Google AdWords Express) online hirdetési megoldásokat biztosít. Vállalkozásként egyszerűen népszerűsíthetőek a termékek és szolgáltatások az alábbiak szerint. Adwords hirdetés, vagyis a Google Ads hirdetések többféle lehetőséget kínálnak.
Azt sosem lehet befolyásolni, hogy mit fognak keresni a látogatók, de azt igen, hogy jól megtervezett kampányok készüljenek a várható keresésekre. A hirdetések megjelenítéséhez többféle lehetőség van:
- Keresési hálózati kampányok
- Display hálózati kampányok
- Videókampányok
- Shopping kampányok
- Alkalmazás kampányok
Ads kattintásalapú hirdetési rendszer, amivel a Google keresőben jelenhetnek meg a hirdetéseid. Gyors megjelenést tudsz vele elérni. Így lehetsz a lista legelején, ha a Google keresőmotorja az 50. oldalra rangsorol.
A Google sok olyan szolgáltatással biztosít, amelyekkel javíthatjuk a jelenlétünket az interneten, illetve előrébb kerülhetünk a keresők találati listáin. Ilyenek a térképen való megjelenés, vagy a YouTube csatorna. Google kiegészítő szolgáltatásokkal beállíthatjuk ezeket a lehetőségeket.
Brand örök, szétszedhetjük részekre, használhatjuk az újdonságokat, de az, hogy kommunikálunk és, hogy bánunk az ügyfeleinkkel meghatároz minket. Mára az is fontos feladat lett, hogy bánunk a munkatársainkkal. Emellett a különböző megjelenéseink befolyásolják a megítélésünket, amit az értékelések minősítenek.