Kampány szükséges ahhoz, hogy jelen legyél az internet tengerében. Hetente jönnek ki új frissítések, új megoldások egy-egy platformon. Ahhoz, hogy jól működjön egy új kampány, bizony sok idő és pénz szükséges a kiteszteléséhez. Ideje megismerni a különböző típusokat és újdonságokat, amit a Google Ads nyújt.
Mi, mire való
Az intelligens kampányok használatával kiemelhetőek a vállalkozás egyedi tulajdonságai. Létrehozható egy, de arra is lehetősége van, hogy több kampány futtatásával különböző termékeket és szolgáltatásokat mutasson be.
Ez egyszerű megoldást biztosít a kisvállalkozásoknak, így megfelelő időpontban jelenhet meg a felhasználóknak a Google rendszerében.
A Google Ads más típusaival kézben tartható a hirdetési kampányok minden apró részlete. Ezekkel a kampányokkal további hirdetésformátumokhoz, beállításokhoz és funkciókhoz is hozzáférhet. Készíthet keresési hirdetéseket, vizuális hirdetéseket, videóhirdetéseket, alkalmazáskampányokat, valamint Shopping-hirdetéseket is.

Tesztelésekhez többféle módszert használhatunk. Szépen elővesszük a platform kisokos gyűjteményét és rászánjuk az időnket, megpróbáljuk értelmezni a lehetőségeket. Ezután jöhet a pénzfeltöltés és máris indulhat a kampány. Ha nincs erre időnk, akkor kérhetünk tanácsot egy szakértőtől vagy igénybevehetjük egy ügynökség kampánymenedzsment szolgáltatását.
Kampány típus: Adaptív keresési hirdetés, új eszközökkel
Izgalmas lehetőség, hogy az adaptív keresési hirdetések gépi tanulás segítségével juttatnak el releváns üzeneteket az ügyfeleknek. Mostmár az összes hirdető számára, minden nyelven rendelkezésre áll.
Azt javasolják, hogy minden hirdetéscsoportba legalább egy adaptív keresési hirdetést és két kiterjesztett szöveges hirdetést érdemes felvenni. A tapasztalatok szerint a hirdetők ezzel a módszerrel az eredményesség szempontjait is figyelembe véve érhetnek el új ügyfeleket.
Emellett két új eszköz is rendelkezésre áll
- Az egyik a Teljesítmény oszlop, segít felderíteni, hogy mely hirdetéselemek hoznak eredményeket a nagy forgalmat bonyolító hirdetéscsoportokban.
- A másik a hirdetésváltozatok, amely támogatják az adaptív keresési hirdetéseket is, így lehetővé teszik, hogy önállóan teszteljen hirdetésszövegeket, és megtekintse, hogyan teljesítenek a hirdetések különböző változatai.
Hirdetések ereje
És ne felejtsük el, hogy a hirdetések ereje rész segít, hogy a megfelelő üzenetet közvetíthessen az ügyfelek felé. A hirdetések ereje két összetevőből áll: az összesített értékelés a releváns hirdetések hatékonyságát jelzi, a konkrét teendőkkel pedig a hirdetés ereje növelhető.
Videókampányok
Tovább növelhetjük a teljesítményt a YouTube-hirdetések új bővítményeivel. A népszerű keresési bővítmények alapján készültek a YouTube-bővítmények.
Hasznos információkkal látják el a megtekintőket. Ilyen az üzlet címe, érdeklődési űrlapok és további cselekvésre ösztönzés. Ezek az információk közvetlenül a videóhirdetés mellett jelennek meg.
Az év végéig bevezetik, hogy a cselekvésre ösztönző bővítmények, amelyek jelenleg csak a videóba ágyazott TrueView-hirdetésekhez és nem átugorható videóhirdetésekhez állnak rendelkezésre, a 6 másodperces rövid hirdetésekhez is használhatók legyenek.
Még akkor is, ha az elsődleges cél az elérés, a márkaismeretség és a fontolóra vétel növelése, ennek az új lehetőségnek a bevezetésével a videóhirdetések megtekintői könnyebben hajthatnak majd végre műveleteket, mint például a webhely meglátogatása a hirdetés megtekintése után.
Béta verzió: űrlapbővítmény az ügyfelek eléréséhez
A potenciális ügyfelek űrlapbővítményei segítségével feljegyezheti a potenciális ügyfelek érdeklődését.Ez a gyors, mobilokra optimalizált élmény megkönnyíti az űrlapok elküldését, és kiküszöböli azt a plusz lépést, amelynek során az ügyfeleknek a mobilwebhelyen meg kellett keresniük a potenciális ügyfelek űrlapját.

Hogyan működik?
Szükséges hozzá, hogy a felhasználók, be legyenek jelentkezve a Google-fiókjukba. Lehetőségük lesz, hogy közvetlenül a potenciális ügyfelek űrlapbővítményéből rákattinthatnak az olyan cselekvésre ösztönzésekre, mint az „Ajánlat kérése” vagy „Jelentkezzen most!”.
Ezzel a Google által tárolt űrlapra jutnak, amely már ki van töltve kapcsolatfelvételi adataikkal, így egyetlen koppintással elküldhetik az űrlapot. Az első kereséstől az űrlap elküldéséig az ügyfeleknek csak néhány másodpercbe telik, hogy felvegye a kapcsolatot vállalkozással.

Tesztelték kampányon
Tesztelés alapján, hoztak is már egy példát. Egy vezető mexikói telekommunikációs szolgáltató, nehezen tudott értékes potenciális ügyfeleket szerezni különféle digitális hirdetési kampányaival.
A potenciális ügyfelek űrlapbővítményei használatával sikerült elérnie a felhasználókat. Azokat akik a Google Keresés segítségével kerestek internet-, tévé- vagy telefonszolgáltatást. Így 20%-kal több potenciális ügyfelet szereztek, mint más értékesítési erőfeszítéssel.
Kampányra fel!
Ideje a rajtvonalhoz állni! Ehhez szükségesek az alapok, így könnyebben átlátható a Google Ads működése, és elkezdhető hirdetési tevékenység. Ismerje meg, hogyan hozhatja létre és állíthatja be a Google Ads-fiókját, hol találja a legfontosabb funkciókat, illetve hogyan indíthatja útjára az első kampányát.
Forrás: Google Ads súgó