Weboldal, SEO, blog, tartalom, marketing… és még sorolhatnánk, hogy mire van szükséged. Az elmúlt időszak újraírta a kereséseket, de az biztos, hogy folyamatosan emelkedik az online keresések és vásárlások száma.
Melyik platform az igazi? Előtte még az a kérdés, hogy melyikre van igazán szükséged és ne felejtsük el, hogy még a prioritás is fontos, mert egyszerre mindent nem könnyű kézben tartani.
Szükség van weboldalra, tartalomra, kulcsszóra, SEO optimalizálásra, PR kommunikációra, blogbejegyzésekre, különböző platformokra (Facebook, Instagram, Google cégem, Linkedin…), mert mind támogatja a brand hitelességet. Természetesen csak akkor, ha szakszerűen van felépítve. Ezért is fontos lépés, a használt platformok meghatározása, erről kérdeztünk szakértőket.
Brand és platform tanácsadás
A márka már régóta fontos, mert felismerhetőnek kell lenni. Ez fogja meghatározni az elemeket, ami stratégiai kérdés, hogy minden rendelkezésre álljon és megfelelő legyen a további célokhoz. Ehhez elengedhetetlen az arculat is (logo, színvilág, struktúra…) és a megfelelő típusú megjelenések kiválasztása.
Magában egy weboldal nem elég, szükséges hozzá néhány kiegészítő eszköz és elem használata. A megfelelő platformok kiválasztása utána jöhet, a megjelenés generálás is.
A kiválasztott platformokra kell tervezni, a megfelelő stratégiát. Tervezésnél egy dolog nem változik, hogy tudni kell a pontos célt. Mert minden felület más lehetőséget kínál és másra is jó.
Egy facebook kampánynál nem mindegy, hogy követőket akarsz vagy likeot a poszthoz. Aktív közösséget szeretnél vagy szakértői szerepet építesz.

Ha receptként kellene összefoglalni, akkor így nézne ki:
Szükséges egy jó technikai beállításokkal rendelkező weboldal, ami felhasználóbarát is, azaz az ügyfélről és az ügyfélnek szól. Minőségi tartalom, természetesen releváns témában, ami a célközönséged érdekli.
Érdemes kiegészítőként alapeszközöket használni, például:
Keresés megismerése, kulcspont
Weboldalak ezrei vagy akár milliói tartalmazhatnak hasznos információt, minden kereséskor. A folyamat során a Google eldönti, hogy ezek közül melyeket jelenítse meg, ami még jóval az első leütés előtt elkezdődik.
A Google már azelőtt rendszerezi a weboldalakkal kapcsolatos információkat a kereső indexében, mielőtt elkezdik begépelni a keresendő szolgáltatást vagy terméket. Ez az index olyan, mint egy könyvtár, azzal a különbséggel, hogy több információt tartalmaz, mint a világ összes könyvtára együttvéve.
Még mielőtt a kereső (leendő ügyfél) beírná a keresését, a webes robotok több százmilliárd weboldalról gyűjtenek információt, majd rendszerezik őket a keresési indexben.
Elkezdődik a rangsorolás, ami arra szolgál, hogy a kereső indexében megtalálható több száz milliárd weboldal közül megtalálják a leginkább releváns, hasznos eredményeket a másodperc töredéke alatt, és olyan módon adják elő őket, hogy az segítsen a keresett információ megtalálásában.
Ilyen egyszerű lenne? Ha ismerjük a keresési feltétételeket, akkor meg is tudunk neki felelni?
SEO alapok
Azt tudjuk, ha friss tartalmat teszünk a weboldalra, azt a google algoritmusa értékeli, de meg kell felelni néhány szabálynak.
Ezt segíti a keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO), amely a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítását támogatja.
Ezért az első lépés, mindenképpen az, hogy meghatározd a kulcsszavaidat, amelyek kapcsolódnak a tevékenységedhez. Ne felejtsük azt sem, hogy három részről kell optimalizálni és nem mindegy, hogy szolgáltatásod vagy terméked van.
Ismerned kell a kereső működését, tudnod, kell, hogy keresnek a potenciális ügyfeleid és tudnod kell a releváns kulcsszavaidat.
Mint előbb is írtuk, természetesen mindezeket megelőzi az, hogy a keresőmotoroknak fel kell tudniuk dolgozni az oldalt. Ha hiba van, akkor a weboldal nem jelenik meg a találati oldalakon.
A legtöbb esetben nincs teendőd ezzel, mert a Google megoldja az indexelést, hiszen ez a dolga. Ugyanakkor nem mindig elég, ha csak kiteszel egy új tartalmat a weboldaladra.
Technikai feladat, de ne felejts el webhelytérképet beküldeni a Google számára és időnként ellenőrizni!
Mint minden területen, folyamatos változásokra kell felkészülni, míg néhány éve elegendő volt a backlinkekre és a kulcsszavakra figyelni, addig ma már új szempontok is megjelentek.
A feltérképezés egy állandó folyamat, ami a korábbi feltérképezésekből és a webhelyek által megadott oldaltérképekből származó weboldalak listájával történik. A robotok meglátogatják ezeket az oldalakat, majd az ott talált linkek segítségével további oldalakat fedeznek fel.
Ezért nagy segítség a Search Console szolgáltatás, mert részletesen megmutatja, hogy áll az odalunk feltérképezése: lehetőségük van megadni, hogy hogyan dolgozták fel a webhely oldalait, újbóli feltérképezést lehet kérni, vagy éppen teljesen le is iratkozhatnak a feltérképezésről a „robots.txt” nevű fájlt használva.

Tipp 1.
Minél több releváns tartalom van rólad, annál több esélyed van a megjelenítésre. Használj olyan kiegészítő platformot, ami ezt támogatja, ilyen pl. a Google Cégem és olyan eszközöket, amely tovább segíti az optimalizálást.
Blog és az ő seoja
Tartalommarketing minden olyan marketing tevékenység, amely tartalmat állít elő, ilyen a blog is. Célja, hogy amikor publikálod és különböző csatornákon terjeszted, vásárlókat szerezz.
Ez a meghatározás alapján tisztán látszik a feladat, olyan blogcikket kell írni, amelynek tökéletes a SEO-ja, mert így kerülhetsz a lista elejére. A Google frissítések célja, hogy a felhasználót helyezze a középpontba és minél relevánsabb találatokat biztosítson a keresőben.
Amikor rákeresnek valamilyen kifejezésre, akkor az algoritmus tulajdonképpen megkeresi az adott kifejezéseket az indexben, hogy megtalálja a legmegfelelőbb weboldalakat.
A releváns találatok megjelenítésekor a cél, hogy a kereső megértse a keresett szavak értelmét vagyis a keresési szándékot.
Tipp 2.
Egyre több a keresés, ezért írj olyan témáról, ami érdekli az embereket, miközben bemutatod a terméked vagy a szolgáltatásod! Ismerd meg, hogy keresnek a témában a potenciális ügyfeleid és ez alapján optimalizáld a bejegyzésedet.
Hogyan? Nézd meg, hogy az adott kulcsszóra mennyien kerestek az elmúlt egy hónapban. Így láthatod a témádhoz kapcsolódó kulcsszavakat is.
