Minden vállalkozásnak vannak nehézségei, de más egy KKV és más egy multinacionális vállalat. Folyamatosan halljuk és egyre jobban tapasztalható is, hogy egyre nehezebb a munkaerőt megtartani és motiválni, de mégis 85%-ban csak és kizárólag az adott munkakörre keresnek még mindig embert.

 

Vállalkozás diagnózisa | Cég & Brand
Vállalkozás diagnózisa | Cég & Brand

Egy sikeres vállalkozáshoz ugyanazok a dolgok kellenek akár férfi, akár nő az alapítója:

  • egy jó ötlet,
  • tőke vagy forrás,
  • tudatos cégvezetés,
  • átgondolt stratégia,
  • jó és megbízható minőség,
  • munkatársak,
  • beszállítók,
  • ügyfelek.

2019 trendje szerint biztos, hogy olyan megoldásokat kell alkalmazni, amelyek nem a megszokottak, hiszen azok ma már nem működnek. Ezért ne a régi módszereket alkalmazd, hanem találd meg azt, ami ma működik, amit a fiatalok is használnak, amitől rugalmas, élhető és eredményes lesz a munka világa, neked is és a munkatársaidnak is. Mert igazi társakra van szükséged, házon belül és kívül is.

 

Sikeres vállalkozás és az alapok

Minden mindennel összefügg, így a vállalkozás skill készlet mellett, ha nem vagyunk egészségesek, nem tudunk jó teljesítményt nyújtani. Sok munkahelyi teljesítményre ható tényező van, például a stressz, alváshiány, hosszú munkaidő, a munka-magánélet konfliktus, a kiszámíthatatlan bizonytalanság, a munkakör feletti kontroll vagy támogatottság hiánya, amik károsak az egészségre.

 

Vállalkozás diagnózisa | 1
Vállalkozás diagnózisa | Cég & Brand

 

Tudatos vállalkozás skilljei:

  • Digitális ismeretek és az online világ tudatos használata
  • Folyamatos igény és készség a tanulásra és a tudásra
  • Rugalmas hozzáállás közben alkalmazkodási készség

Ahelyett, hogy bonyolult, drága rendszerekben gondolkodnunk, mindig javasolt újra megnézni az alapokat, az egyéni igényeket, mert ez alapján lehet rugalmas, alkalmazkodó rendszereket kialakítani. Ne gondoljuk azt, hogy egy folyamat kész és nem kell vele többet foglalkoznunk.

A legnagyobb gátja egy szervezet növekedésének ez a mondat: „eddig is így csináltuk”, miközben minden változik.

Amikor felmerül egy probléma, akkor gyorsan meg kell oldani, és sok esetben nincs idő komplexen végig nézni a folyamatokat. A vezetés egy szociális folyamat, ami emberek közötti interakciókra épül. A teljesítmény alapját a kapcsolatok képezik. Ezért a csapaton belüli jó munkakapcsolatok kiépítése elsődleges fontosságú feladata a vezetőnek és a szervezet minden tagjának.

 

Te mit gondolsz?

Lehet tudatosan és hatékonyan működtetni egy call centert vagy egy fizikai munkakör folyamatait?

Elfogadott tény, hogy az ügyfélszolgálati feladatok 1-2 éven belül kiégést okoznak.
Egy más nézőponttal lehetséges volt egy 30%-os hatékonyságú call centert három hónap alatt 98%-os hatékonyságúra fejleszteni.

 

Másik szervezet, teljesen más terület, folyamatos emberhiány.
Felmérésünk alapján a folyamatok hatékonysága 35-50% között mozog. Itt fokozottan érvényes, vizsgáljuk felül a régi berögzült folyamatokat, amelyeket a rég elment kollégák alakítottak ki.
Többlépcsős változtatási javaslattal először 65% a cél, utána 70-80%. Így jelenleg nincs szükség új kollégára. 

 

Kreativitás

Vezetőként különösen sok és sokféle kihívással kell megbirkózni, a tapasztalható munkaerő kihívások miatt, kreatívabb, körültekintőbb megoldásokra van szükség. A munkaerő pótlására korábban ritkábban használt belső vállalati forrás szerepe éppúgy felértékelődött, mint a dolgozói elégedettségé és az emberi tényezők szempontjából megfelelő csapatösszetétel helyes kialakításáé.

A vezetők feladata a jó kapcsolatok kialakítása, ez olyan mint a külső és belső bizalomépítés. Ha javítjuk a kapcsolatokat, a kapcsolatok minőségét, az emberek közötti interakciókat, javul a teljesítmény.

 

3 terület, ami nem maradhat ki, a mindennapi feladatokból

  1. Tulajdonosként nincs olyan időszak, amikor azt lehetne mondani hogy köszönöm nekem nincs több dolgom, nincs szükségem új munkaerőre, új fejlesztésre új üzleti kapcsolatra.
  1. A szervezet vezetőjeként állandóan kutatni kell, hogy lehet jobban, költséghatékonyabban működni, tanulni, megismerni új módszereket, technológiákat…
  1. Vezetőként állandó feladat, hogy találj stratégia partnereket, javítsd a cégen belüli folyamatokat és szervezz ki, amit csak lehet. Csökkentsd a kiadásokat és stratégia mentén alakíts rugalmas innovatív szemléletű vállalkozást.

 

Szervezetfejlesztés, tréning, egyéni motiváció