Minden vállalkozásnak szüksége van különböző szövegre, posztra, blogra, kreatív képre. Így érdekes, izgalmas vagy kreatív marketing ötletek, mindenkinek jól jöhetnek.
Most bepillanthattunk a NaturMarketing ügynökség kreatív napjára, igen jól hallottátok, náluk ennek is külön ideje van.
A legérdekesebb mondat pedig az volt, hogy bárkit kreatívvá tesznek. Érdemes elolvasni, hogy működnek, és mennyire tudják érdekessé tenni a mindennapi feladatokat.
Kreatív marketing ötletek napja
Sokféle módszert szoktunk bevetni. Különböző eszközeink is vannak, hogy könnyen ráhangolódjunk a témára. De minden esetben szükség van bemelegítésre, rá kell venni az agyunkat, hogy készen álljon a kreativitásra.
Egy olyan egyszerű kérdés, hogy „Mi legyen a következő poszt vagy bejegyzés?” komoly harcot is kiválthat a csapat tagjai között. Az utóbbi évek – és jónéhány csapat-megbeszélés – tanulsága alapján ez a jó kérdés: „Mi legyen a következő 5 bejegyzés témája, tematikája?”
Ezzel könnyebben tudjuk elérni azt, hogy, az ötletelés induljon be és ne az, hogy az az egy téma nem tetszik. Nagyon hatásos, mert nemhogy 5, de sok esetben akár 7-8 igazán használható téma is előkerül.
Mert nem az egyetlen hely megszerzése a cél, akkor sokkal inkább kaphatóak az ötletelők egymás gondolatait tovább vinni, arra építkezni, és ezzel újabb inspirációt adni mindenkinek.
Természetesen amikor a következő hónapra készülünk, akkor már felkészülten jövünk a kreatív napra.
Mindenki kutat, bekéri az ügyféltől az információkat, emellett folyamatosan nyitott szemmel járunk, olvasunk és raktározzuk a lehetséges irányokat, gondolatokat, üzeneteket.
Egy gyors gyakorlat
Mi jut eszedbe, ha azt mondjuk Február? Mindenkinek a Valentin nap – ez könnyű, mert erről lehet sokféle posztot készíteni, gyorsan elkészül 4-5 poszt és ezek adaptációi.
Sok téma, fel is használható minden ügyfélnél, csak más megközelítés szükséges. Ilyenek a jeles napok, az évszakok, még a svéd húsgolyó is, láthattuk, sok marketinges képes volt magára húzni. Az már más kérdés, hogy kinek, hogy sikerült.
Lássuk még mit vethetünk be
Másodika két érdekességet is adott, részben oda-vissza nap 2020 0202 és a hagyományok szerint, ha a barna medve – egyes helyeken a borz – február 2-án kijön és meglátja az árnyékát, akkor visszabújik és alszik tovább, mert hosszú lesz a tél. Ha viszont borús idő van, akkor kint marad, mert rövidesen jön a tavasz.
Ilyenkor már készülődhetünk a tavaszra, 19-e nemzetközi férfi nap, a Valentin nap mellett és ami négyévente fordul csak elő, idén 29 napos a február.
Ha ügyesen keresel, akkor ilyen érdekességekre is bukkanhatsz: 1960-ban ezen a napon nyílt meg az első Playboy-klub élő „nyuszikkal”.
Gondolat-tekergés
Minden apró érdekes vagy meghökkentő gondolatot érdemes felírni, elraktározni. Így jutottunk el mi is egy blogbejegyzéshez.
Elfújta a szél… és nem a filmre gondoltunk. Az erős szél a kocsim szélvédőjére sodort egy piros nejlon zacskót, és ezzel eszembe juttatott egy esetet, ami egy korábbi munkahelyemen történt.
Az irodai piros szőnyegeket kitettük a terasz korlátjára, hogy felfrissüljenek a napon, némi ütlegelés hatására megtisztuljanak.Mondanom sem kell, hogy megfeledkeztünk róluk, és csak másnap reggel tűnt fel, hogy valami nem ugyanaz az irodában…
Mivel nem a forgószékem, az íróasztalom, és nem is a kávéfőző tűnt el, részemről nem volt jelentős a változás.
Mindennapi rutin és humor
Simán nekikezdtem a szokásos napi tevékenységemnek. Addig tartott a nyugalom, amíg meg nem érkezett az első kolléganő, aki belépve az irodába ezzel a mondattal üdvözölte a társaságot: „Ma nem a vörös szőnyegen fogunk sétálni?” A vicces kérdés azonnal hangyabollyá változtatta az addig békésen a gépük előtt ücsörgők seregét.
Szinte sajnáltam, amikor elérkezett a pillanat, amikor valakinek eszébe jutott, hogy „Hiszen kitettük a szőnyegeket szellőzni…”, mert ezzel egycsapásra megállította a szózuhatagot, és beindult a szomszéd kertekben, utcákon való keresgélés.
A hangulat gyilkos
Megtaláltuk a szőnyegeket, de utána már hiába próbálod visszahozni a hangulatot. Az már nem ugyanolyan, amikor csak elképzeljük, hogy milyen is volt az, amikor valóban egy rejtélyt igyekeztünk megoldani.
A legnehezebb rész mindig, a fenntartás, ehhez kell a fókusz és az idő. Tudjuk, sokan mondják ezt a fókusz dolgot, de tény, hogy akkor ott kell lenni, rákoncentrálni és csak avval foglalkozni, mert gyorsan kizökkenhetünk.
Marketing ötletekre fel
Amikor egyéni vagy kiscsoportos workshopot tartunk, akkor is elő kell venni a kreativitásunkat. Mindig az első lépés, pontosan a gondolat az, ami kell a beindításhoz. Visszatérve az elfújta a szél történetre, ami képletesen is bemutatja, hogy sokkal könnyebb kreatív állapotba kerülni, mint gondolnátok. Csak legyen egy apró, icipici story, ami elindítja azokat az agytekervényeket.
Story, a kreatív tervezés alapja
„Betörtek az irodába, és vitték a szívünknek legdrágábbat…” – ezt volt a következő mondat.
Ha kreatív fiatalok között dolgozol – pláne, ha vannak köztük költői vénával megáldott fiatalemberek is –, és szembesültök egy ilyen helyzettel, hogy az éj leple alatt eltűnt az irodából 2 szőnyeg, akkor krimibe illő elképzelésekkel találkozhatsz. Ez önmagában több blog bejegyzésnyi anyag lenne, úgyhogy sajnos most nem fér bele…
Legyen elég annyi, hogy kezdtünk komolyan hinni benne, hogy a konkurencia valahogy megtudta, hogy milyen inspirációt jelent számunkra a „vörös szőnyegen sétálós játék”.
„Nyilván úgy akarnak tönkre tenni minket, hogy elveszik a játékunkat.” „Mintha Sámsonnak levágnák a haját…”
Olyan szinten kezdett el pörögni mindenkinek a fantáziája, hogy kezdett kaotikussá válni a helyzet.
Elérni a lehetetlent: bárkit kreatívvá teszünk
Ha azt szeretnénk elérni, hogy a résztvevők valóban új nézőpont alapján ötleteljenek, akkor szükséges érdekessé tenni, hogy valódi brain storming kellős közepén találjuk magunkat.
Az emberi agy úgy van összerakva, hogy egy apró furcsaság is elég – ha az igazi érzelmekből táplálkozik –, hogy teljesen másképp lássuk a világot, és ezzel beindítsuk a fantáziánkat. Persze nem kell éjszaka eltüntetni az irodából a szőnyeget, vagy mondjuk a kávéfőzőt (ezt legalább azonnal észrevennék…) ahhoz, hogy beinduljon ez a folyamat.