Egy betegség sosem jön jókor, egy vírusból pedig, mindig lesz járvány. Kérdés mindig az, hogy pont téged, hogy fog érinteni. Mit tegyél már most és akkor, ha tényleg ideér a koronavírus járvány. Sokhelyről hallhatsz információt ezzel kapcsolatosan, nem lehet kikerülni.

Hatással lesz a céged működésére?

Ekkora sajtóvisszhang miatt, biztos, hogy hatással lesz itthon is valamilyen formában a gazdasági életre.

Mindenki máshogy kezeli az ilyen helyzetet, valaki legyint rá, van aki már bespejzolt.

Cégként biztos, hogy gondolnod kell arra, hogy ez okozhat krízishelyzetet, amire fel kell készülni.

Kína gazdaság már érintett, ha csak ezt a részét nézzük, akkor, máris számíthatunk érezhető hatásra.

Tulajdonosként, vezetőként, HR-esként tudatos intézkedésekre van szükség, hiszen a kollégák, félelemből is otthon maradhatnak beteg jelentve. Amennyiben itthon is szükség lesz komolyabb karanténre akkor pedig, érdemes már most végiggondolni, hogy milyen lehetőségeink vannak, hogy lehető a legoptimálisabban kezelni.

Egy hóhelyzet is okozhat kisebb-nagyobb problémát, ezért fontos, hogy mind kommunikációs szempontból legyen ilyen helyzetre is forgatókönyv. Emellett a nem mindegy, hogy 1 hétről vagy 2 hónapról lesz szó, ehhez különböző szintű megoldások szükségesek.

 

Vírus - előzd meg | Cég & Brand
Vírus – előzd meg | Cég & Brand

 

Mivel érdemes kezdni?

  1. Tájékoztasd a kollégáidat, hogy dolgoztok a különböző megoldásokon, ha eddig nem tettétek meg, ha a kollégák is résztvehetnek könnyebb kezelni a helyzetet is.
  2. Készíts gyorsan megelező kommunikációs kampányt, segítsd munkatársaidat, hogy mire figyeljenek – ez a legfontosabb, egyszerű és hatásos fegyver a járvány terjedése ellen – tudatos kézmosás.
  3. Mérd fel, hogy melyik területeken jöhet szóba a home-office lehetősége.
  4. A személyes tárgyalásokat is érdemes csökkenti, minden megoldható skype vagy telefonos konferencia formájában.
  5. Legyen vészhelyzeti tervetek, ki, miért felelős, melyben részletesen meghatározzátok a különböző készültségi szinteket is.
  6. Készülj a legrosszabbra, (pl. a teljes leállásra), így biztos, hogy mindenre fogsz gondolni.
  7. Ne felejtsd el a folyamatban lévő rendeléseket, és az ügyfelek tájékoztatását sem.

Rosszul kezelt helyzet ronthatja a teljesítményt, ha nem vagy felkészült egy krízisre ennél is többet veszthetsz, a céged hírnevét. Gondolj a jól bevált megelőző kommunikációra, egy jó PR-es kolléga nagy segítségedre lesz.

 

Vírus megelőzés | Cég & Brand
Vírus megelőzés | Cég & Brand

Meghatározza a tevékenységed

Teljesen más egy gyár esetében, mint egy rendezvényszervezőnél. Van olyan, amit nem lehet home-office-ban megoldani, de előbb lesz hatással egy rendezvényre, mint egy teljes leállásra.

Sok cégnél van már Kínai kapcsolat, ott biztos, hogy már leálltak az üzleti utak, de a többi országra is érvényes lesz fokozatosan.

 

Home-office, skype és a többi remek eszköz

Egy ilyen helyzet, kiköveteli, hogy gondold át a folyamataidat és ennek van jó oldala, így a régóta halogatott home-office teret nyerhet. Most biztos, hogy meg kell oldanod.

A megelőzés a legfontosabb pont, ezért találjátok meg azokat az információkat és eszközöket segítik ezt a helyeztet. Érdemes minél több, támogató anyagokkal segíteni a kollégákat.

 

 

Ne halogasd

Ha nincs healthy felelős, akkor a foglalkozásegészségügyi orvos vagy a munkavédelmi vezető is nagy segítségedre lesz.

  • Hogyan előzhető meg a betegség?
  • Milyen maszkra és mikor van szükség?
  • Melyek a tünetek?
  • Hogyan fertőz a vírus?
  • Mit kell tenni, ha felmerül a gyanú, hogy elkaptam a vírust?