A hirdetés és a megjelenés legfontosabb tulajdonsága az, hogy illeszkedik az értékesítési stratégiába! Ehhez kapcsolódnak különböző kiemelt időszakok, ami újabb stratégiai döntést igényel. Egy-egy megjelenés tervezésénél, már érdemes kampányokban gondolkozni és ez alapján eldönteni, hogy részt veszünk a nagy marketing harcba. Ilyen például a mostani időszakban zajló Black friday, ami már nem egy napról szól, hiszen mindenki akkor tartja, amikor szeretné.
Egy vállalkozásnak a legvégső célja az értékesítés, de előtte még van néhány olyan jelentős feladat, ami sokszor kimarad. Szükséges, hogy legyen brand, PR, marketing és sales is.
Használd arra, amire való
Egy weboldal, a cég online arca. Ezért stratégiai pont, mert a hirdetéseknél, így az értékesítésnél jelentős szerepe van. A legtökéletesebben lefejlesztett, weboldal sem fog bevételt hozni, ha nem arra lett tervezve, amire kell. Egy weboldal önmagában nem képes eladni, mert nem elég feltölteni a világhálóra. El kell kezdeni hirdetni az oldalt, hogy megtalálható legyen.

Milyen hirdetés legyen?
Itthon az emberek 90%-a használja a Google keresőjét. Érdemes releváns felületként gondolni rá, hiszen egy cég terméke vagy szolgáltatása, valamilyen probléma ad megoldást. Az emberek pedig itt keresnek, ha valamilyen problémára megoldást kívánnak találni.
Szöveg – hirdetés – weboldal
Talán az egyik legontosabb pont, hogy a hirdetésünk és az érkező oldal, kontextusban legyenek. A hirdetést 1-2 másodpercig nézi a látogató, és azért kattint, hogy a hirdetésnek megfelelő tartalmat kapja. Ha túl nagy a különbség, annak oldal elhagyás lesz a vége – és a hirdetési büdzsénk csökken, a bevételünk nem nő. Azt kimondhatjuk, hogy egy hirdetés, nem csak arról szól, hogy el szeretném adni a termékemet vagy a szolgáltatásomat. Különböző szempontokat és szakmai kulcspontokat kell megfelelően összerakni. Vállalkozási stratégia – marketing kampányok – értékesítési célok.
Mert a cél, szentesíti az eszközt.
Nézzük meg a két legnagyobb platformot, amit mindenki ismer. Mért érdemes a tervezésnél, újra meghatározni a célokat? Költői kérdés, de mégis fontos az alapokat átgondolni. Mert a különböző platformok változnak, megújulnak így új lehetőségektől eshetünk el.

Hirdetés a Google Ads-ben
A Google Ads rendszerben való hirdetés első lépése a kampány létrehozása. A létrehozandó kampány típusát a hirdetési céloknak megfelelően kell kiválasztani. Ha például hirdetéseket szeretne megjeleníteni a Google.hu webhelyen, hogy több látogatót szerezzen a saját webhelyére, akkor a Keresési Hálózat-kampányt célszerű kiválasztania.
Az egyes hirdetési hálózatokon különböző típusú kampányok futtathatók a célkitűzéseknek megfelelően.
A különböző kampánytípusok működési módja
A kampány létrehozása során a rendszer felkéri, hogy válasza ki a kampány célját és típusát.
A kampány célját az alapján válassza ki, hogy milyen tevékenységekre szeretné rávenni az ügyfeleket. Ezenkívül kiválaszthatja a kampány típusát is: Keresési Hálózat, Display Hálózat, Shopping vagy Videó. Ezután a rendszer a kampány elsődleges hirdetési céljának elérését segítő funkciókat és beállításokat ajánl. Ne feledje, hogy a kiválasztott céltól függetlenül minden kampánycél és -funkció rendelkezésre áll, és bármikor módosíthatja a célt, vagy dönthet úgy, hogy nem használja.
Hirdetési célok:
- értékesítés;
- potenciális ügyfelek;
- webhelyforgalom;
- termék és márka bemutatása;
- márka ismertsége és elérése;
- alkalmazáspromóció.
A kampánytípus behatárolja, hogy az ügyfelek hol láthatják majd a hirdetéseket, de Ön ezt még pontosabban meghatározhatja a hirdetések célzásával.
Hirdetési kampánytípusok:
- Keresési hálózati kampány;
- Display hálózati kampány;
- Shopping-kampány;
- videókampány;
- alkalmazáskampány.
Megjelenési lehetőségek
Az új Google Ads-környezetben módosultak a kampánytípusok is. Ha például olyan Keresési hálózati kampányt szeretne létrehozni, amely a Display Hálózatot célozza meg (ez a típus a korábbi AdWords-környezet „Keresési Hálózat és választott Display” kampány megfelelője), akkor a kampánytípusnál válassza a „Keresési Hálózat” lehetőséget, a hálózat beállításai között pedig engedélyezze a Display Hálózatot. További információ a Keresési hálózati kampányokról az új Google Ads-környezetben.
A kampánytípusok a Google hirdetési hálózatai, azaz a Google Keresési Hálózat, a Google Display Hálózat és a YouTube Hálózat köré szerveződnek.
Ezeket a hálózatokat azon helyek összessége alkotja, ahol megjelenhetnek a hirdetések, így például a Google webhelyei, a releváns Google-hirdetéseket megjelenítő webhelyek, valamint a további elhelyezések, például a mobilalkalmazások.
Forrás: https://support.google.com/
Hirdetés a Facebookon
Első lépés, hogy válassza ki az üzleti célhoz illeszkedő hirdetési célt. Kampány létrehozásához ki kell választani egy marketingcélt. A célok meghatározása a kampány szintjén történik, ami azt jelenti, hogy létrehozhat a kampányon belül különböző hirdetéssorozatokat és hirdetéseket, de ezek mind erre a célra fognak fókuszálni.
A marketingcélok három általános kategóriába csoportosíthatók. Ezek is segítenek leszűkíteni a választást arra a konkrét célra, amely az elérni kívánt általános üzleti eredményhez a legjobban igazodik.
- Ismertség: A vállalkozás, a termék vagy a szolgáltatás iránti érdeklődés felkeltésére irányuló célok.
- Megfontolás: Olyan célok, amelyek a vállalkozás ajánlatával kapcsolatos tájékozódásra ösztönzik az embereket.
- Konverzió: Olyan célok, amelyek arra ösztönzik a vállalkozás iránt érdeklődőket, hogy megvásárolják vagy igénybe vegyék a terméket vagy a szolgáltatást.
Fel kell mérni a kívánt műveleteket vagy eredményeket
Egy brand bemutatása
Egy vállalkozás sikere rajtad és rajtunk múlik!
Te vagy a szakma, mi szállítjuk hozzá a megoldásokat. Összehangoljuk az online jelenlétedet a cég stratégiájával, hozzá illesztjük a brandet a vásárlói igényekhez és megmutatjuk a célpiacnak, amit csak Te tudsz.