Péntek 13. is okozhat problémát a cégednek nem csak a vírus. Egy apróság vagy egy magánjellegű esemény is befolyásolhatja a bevételt. Sokaknál egy teljes munkanap veszteséggel jár. A becslések szerint az ilyen napokon 800 milliárd USD vész el, amiért az emberek nem teszik a dolgukat.
Egy érdekes kutatás eredményeképpen a magyar lakosság csupán egytizede tartja szerencsétlenséget hozónak. Közülük minden negyedik válaszadó igazi triszkaidekafóbiásnak (irracionálisan tart a 13-as számtól) számít, és ezen a napon akár lakásából sem mozdul ki, nem közlekedik, sőt akár a munkavégzést is kerüli.
Alternatív gondolkodás
Ehhez most ide kapcsolhatjuk a korona vírus okozta nehézségeket. Bármelyik területen okozhat fennakadást. Jelenleg az utazási irodák és a rendezvények érzik már a hatást, de természetesen a kapcsolódó szolgáltatások is (catering, fotó…).
Szakértőnk szerint
Reméljük jót tesz az alternatív gondolkodásnak ez a helyzet. Persze nem mindenhol lehet, online módon mindent megoldani, de lehet home office is vagy virtuális találkozó. 6 év online tanácsadói tapasztalat alapján, ami jelentősen támogatja a hatékonyságot és az időmenedzsmentet, igenis a legtöbb esetben lehet úgy alakítani csak nyitottság kell hozzá és megoldás orientáltság.
Igaz digitális oldalról is hozzá kell tenni rendszert, amit bárhol elérhetnek a kollegák, és a kiszállítás is lehet alternatíva, ha termékről beszélünk (Kínában, mindent megoldanak így Meki is kiszállít 30 percen belül). Remek találmány a dobozos zöldség kiszállítás, de halat még nem lehet vásárolni. Mért csak boltban gondolkodunk, egyre több remek alternatíva áll rendelkezésre és mennyivel kevesebb költség lesz hosszú távon.
Megelőzés
Cég és brand oldalról is érdemes megvizsgálni egy banona következményeit és akár előnyünkre is fordítható. Vezetőként azt hihetjük, hogy ezzel nem lehet mit kezdeni. Részben igaz, mert ez magánügy, de érdemes tudatosan megismerni azokat a lehetőségeket, amelyek feltérképezhetnek kulcspontokat.
Dolgozók nem szeretik a hétfőt, de a pénteket sem. Szerdán már készülnek a hétvégére és a hatékonyságuk átlagosan 50% alatt van. Az emberek általában azért dolgoznak, hogy meg tudjanak élni, de a munkának más szerepe is van. Célt és keretet ad az ember létének, a kiegyensúlyozott élethez szükség van rá.
Az interjúnál más szempontok fontosak, így nincs a kérdések között, hogy babonás-e. Sokat profitálhatunk, ha kreatívan állunk hozzá. Egy jó kampány is kerekedhet belőle és beépíthető a cégkultúrába is. Előre tervezéssel sokat lehet tenni az ilyen napokért, amelyek befolyásolhatják a céged bevételét.
Távmunka, otthoni munka
Amikor bevonjuk a dolgozókat, akkor új lehetőségeink lesznek. Ötletek, további ötleteket hoznak, így nem csak a marketingünk, hanem a munkaerőgazdálkozásunk is jobb lehet.
Ilyen lehet a távmunka, ami megállíthatatlanul terjed. Előrejelzések szerint ez a jövő foglalkoztatási formája, és tíz éven belül minden harmadik munkavállaló a munkahelyétől távol fog dolgozni.
Mindenki hisz valamiben
Ismerd meg és használd!
A félelem a tizenhármas számtól, vagyis a triszkaidekafóbia az ókorba nyúlik vissza.
„Nem vagyok babonás és nem hiszek a badarságokban, mert aki minden hétfőn hármat köp kelet felé egy barna kavicsra, azt nem érheti megrontás”. – mondta Rejtő jenő
Az amerikai légierőnél például nincs F–13-as típusjelű vadászgép, és egyes amerikai hotelekben 13. emelet sincs. De a Forma–1-es versenyautókon sem szerepel a 13-as rajtszám. Sőt, San Franciscóban például a 13. sugárutat Funston Avenue-nak hívják.
Fekete macska
– Kínában az éhínség előhírnökének tekintik
– Észak-Amerikában balszerencsét hoz arra, aki előtt átmegy az úton
– Skóciában jólétet várnak, ha fekete macska bukkan fel a verandán
– Japánban szerencsét jelez, ha keresztezi valaki útját
– Németországban bonyolultabb a helyzet: ha a fekete macska jobbról balra megy át előttünk, az rossz jel, ha azonban balról jobbra, az szerencsét jósol.
– A fekete macska által hozott szerencsétlenséget ha közömbösíteni akarjuk, rögtön lépjünk hátrafelé három lépést.
A babona vagy hiedelem szűkebb értelemben olyan, a világ mágikus szemléletéből fakadó hitet, vagy erre épülő tevékenységet jelent, ami (tévesen) közvetlen (ok-okozati vagy jel-jelöleti) összefüggést tulajdonít ilyen viszonyban valójában nem álló dolgoknak, az események mozgatóiként sokszor természetfölötti erőket elképzelve. Tudományos vizsgálata többek között a néprajz és a szociálpszichológia feladata.
Félelem kampány
Félelem is tud eladni. Legtöbb esetben a válaszreakció azon múlik, hogy a befogadó mennyire érzi magát cselekvőképesnek a veszély elhárítására.