Te hogy folytatnád? Bánj úgy a munkatársaiddal, mint az ügyfeleiddel? Egy beszélgetésben közben figyeltünk fel erre a mondatra és körbejártuk, hogy mit is jelenthet. Elsőre ez olyan employer brandinges feeling. Neked is ez ugrott be, vagy inkább az, hogy hagyjanak már békén?

Sok minden történt eddig is, nehezített terepen kell működni, megint. Elindult az iskola, ki tudja, hol áll meg és fontos kérdés az is, hogy ez újraindulás vagy folytatás? Mi lesz azzal, amit eddig megtanultunk és alkalmaztunk? Home office megoldások, digitális skillek… Lehet otthon tanulni, továbbképezni, támogatni a dolgozókat?

Mit kell még beszorítani a mindennapi feladatok közé, hogy tényleg jó körülmények között, zökkenőmentesen menjen a munka.

Gyors kutatást végeztünk a környezetünkben és úgy tűnik, hogy nincs gyors és bevált recept. Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy home office-ban tudtok dolgozni, akkor se vagy könnyű helyzetben.

Munkatárs vs. munkavállaló
Munkatárs vs. munkavállaló

Munkatárs vagy munkavállaló

Egy biztos, hogy minden vállalkozás akkor jár jól, ha munkatársai vannak. Akik tényleg társak mindenben. Mi kell hozzá?

Elsősorban partneri viszony, enélkül nehezen lehet együttműködni. Jó körülmények, megfelelő folyamatok, egyszerű működési rendszer, eszközök, támogató pontok… és folytathatnánk a felsorolást, mert ez ennél összetettebb.

Ehhez a tipphez nem kell (de ajánlott!, mert hatékonyabb) szervezetfejlesztő, vagy coach vagy szervezett tréning, csak és kizárólag prioritás arra, hogy ismerd a munkatársadat és tudd, mire van szüksége ahhoz, hogy jól dolgozzon neked. Mert ez egy egyszerű képlet, érted a vállalkozásodért dolgozik! Minden, amit, ráfordítasz befektetés, ami megtérül.

Egyszerűen kérdezd meg, rendszeresen.

Sokszor azonnali reakció, hogy minek, úgy is tudja.

Nem tudja, ha nem mondod! Nem gondolatolvasó!

Miért szükséges? Mert a cég szempontjából fontos eszköz.

Neked is nehéz ez a helyzet? Képzeld el, hogy a munkatársaidnak milyen nehézségei vannak. Összeszedtük, mert úgyse fogják neked elmondani, maguktól. Hirtelen kiszakadni a megszokott környezetből, és egyik pillanatról a másikra egy teljesen más helyzetben teljesíteni. Mégtöbb stressz, ami gátolja a hatékonyságot.

A megszokott rutin felborul

Míg vezetőként küzdesz az átállás miatt, miközben a napi egyéni problémák felőrlik az energiáidat, semmi sem úgy halad, ahogy szeretnéd. Az ötleteket nem tudod megvalósítani és új és új szakmai kérdések merülnek fel. Egyre nehezebb teljesíteni…

Gondolj a másik oldalra!

Eltűnt az eddigi rutin. Minden pillanat, egy új kihívás. Máshogy működik minden. A szükséges visszajelzések átalakulnak. Online nem lehet minden apró rezdülést észrevenni. Zavaró körülmények vesznek körül. Nincs kész megoldás erre a helyzetre.

Mondjuk tovább, amit mindenki tud és érez?

 

Folyamatos újratervezés üzemmód

Újratervezés, home office, online munka… más szemléletre van szükség.

Az online kommunikáció hatékony, de az online munkavégzés egy teljesen más létforma.

Meg kell tanulni, de most nincs lehetőség szépen bevezetni, hiszen bevezették helyettünk.
Segítség kell a kollégáknak, mind stresszmenedzsment, mind munkavégzés szempontjából.

Mindenki vágyik megerősítésre, munkája elismerésére.

Téged mikor dicsértek meg? Te mikor dicsérted meg a kollegádat?

Konvertáld át a munkavállalódat, munkatárssá!

 

Változás menedzsment: employer branding 2.0

Figyelj ezekre, adj megoldásokat és máris többet tettél, mint gondolnád!

  • Új skill: virtuális együttműködés a kollégákkal, az ügyfelekkel.
  • Egyedül vagyunk, nem lehet átmenni a másik szobába egy gyors beszélgetésre.
  • A család többi tagjával kell osztozni a lakáson, az további együttműködést ró ránk.
  • Le kell tenni az általunk szabott reális munkaidő végén a dolgunkat.
  • Önállónak kell lenni, és ha elakadunk egyedül megoldást keresni, de szükségünk van egy állandó kontrollra, aki segítséget is nyújt.
  • Új folyamatokra, támogatási eszközökre és megoldási kulcsokra van szükség.

 

Készségekre lenne szükség?

Ehhez a helyzethez, olyan eszközökre és módszerekre van szükség, amit ma kevesen ismernek igazán. Itt mindenkinek át kell állni, akár folyamatosan, időnként azonnal és rendelkezni kell azokkal a skillekkel, amelyek szükségesek az adott helyzethez.

A kutatási eredmények szerint az irodai dolgozók idejük 42%-át együttműködésben töltik, ugyanakkor elemzések alapján ezen törekvések mindösszesen 34%-a lesz hatékony. Ez most tovább romlik!

Digitális világ skilljei elég szerteágazóak, hiszen nem csak a környezetet kell úgy kialakítani, hanem ehhez megfelelő berendezés, eszköz is szükséges. A szoftveres háttér és a megfelelő hardver is alapkövetelmény, illetve ezek profi használata.

Online kommunikáció kihívásai
Online kommunikáció kihívásai

Munkatárs támogatás egyedi kommunikációval

Folyamatosan kell kommunikálni, a változásokat, az új feladatokat, de beszélgetésre is szükség van.

Mert még több probléma lesz, túlterheltség, fáradtság, időhiány, konfliktusok, a szoros határidők…

A stressz megsokszorozódik, így még nagyobb szükséges van a mentális támogatásra.

Szakértőink 10 éve, folyamatosan online támogatási módszertan alapján dolgoznak. Mind csoportos, mind egyéni támogatási programokkal állnak rendelkezésre. Támogasd a munkatársaidat megfelelő módon!

Kérdezd szakértőinket!