Szakértőket kérdeztünk, hogy melyek a legjobb marketing ötletek? 3 kiemelt szempontot választottunk, amit érdemes kipróbálni és tudatosan beépíteni a mindennapi használatba.
Tudatos marketing tervezés
Marketing tervezés alapfeltétele a tudatosság és olyan eszközök használata, amelyek támogatják a marketing és az értékesítési tevékenységet. Érdemes megismerni az alapokat, hogy utána könnyebben lehessen dönteni a házon belüli munkavégzésről vagy a kiszervezésről. Minden cég más, így sokféle jó megoldás van. Mivel folyamatos változás jellemző az online világ platformjain, időnként szükséges lehet átgondolni a jelenlegi helyzetet. Emellett egyre kifinomultabb lehetőségek segítik a vállalkozásokat.
Weboldal SEO tanács
Használd a Google eszközöket!
A Google szereti a jól seozott oldalakat, mert megkönnyítik a feladatát, de ezáltal bonyolítja a mi feladatunkat, hiszen meg kell felelni nagyon sok követelmények, ahhoz, hogy jó helyen jelenjünk meg. Ez is marketing!
Releváns tartalom, célzott kommunikáció, kulcsszavak pontosítása és a többiek.
A Google rengeteg ingyenes és könnyen használható SEO eszközt kínál.
Kulcsszókutatáshoz és kulcsszókövetéshez a Kulcsszótervezőt , a Google Trendeket és a Search Consolet biztosítja.
Az oldal optimalizálásának különféle területeihez a mobilbarát teszt , a PageSpeed Insights , a strukturált adatok jelölő segédje és a strukturált adatok tesztelése eszköz segítségével tesztelhetők és optimalizálhatók.
Emellett sok SEO eszköz is található a piacon, mindegyiküknek vannak erősségei és gyengeségei, és különböző árkategóriában vehetjük igénybe.
Facebook tipp
Creator Studio
Mára a Facebookon vagy a Pages Manageren belül, csak kevés lehetőségünk van. Egy oldalnak ennél többre van szüksége. Meg kell ismerni ezt a felületet, mert időzíteni, diavetítést létrehozni, bejegyzéseknél célközönséget megadni, itt lehet.
A Facebook szerint a Creator Studio „összehozza a Facebookon és az Instagramon az összes szükséges eszközt a tartalom hatékony közzétételéhez, kezeléséhez, bevételszerzéshez és az adatok méréséhez. Ezenkívül segít kihasználni az új funkciókat és a bevételszerzési lehetőségeket, amikor ezek elérhetővé válnak.”
Minden héten találkozhatunk újdonságokkal, vagy éppen olyan változásokkal, hogy nem találjuk ami eddig volt. nem véletlenül említettük a kiszervezést, mert ennek nyomonkövetése, tesztelése sok időt vesz igénybe.
Természetesen iOS és Android készülékeken is elérhető a Facebook Creator Studiója, aminek igazán azok örülnek, akik egyszerre több oldalt is adminisztrálnak. Hiszen a gyorsaság és a hatékonyság kulcsa lehet ez az eszköz, mert nem mindegy, hogy mennyi időt fordítunk a posztolásokra.
Mindenkinek érdemes használni, több szempontból hasznos:
- egyben kezel több oldalt,
- láthatóak a statisztikák,
- milyen posztok mentek ki,
- lehet módosítani a bejegyzéseken,
- egyszerűen lehet kommentekre és üzenetekre válaszolni,
- a legfontosabb értesítéseket meg lehet kezelni.
Megint egy felület, amit meg kell ismerni ahhoz, hogy jól tudjuk használni és segítségünkre legyen az online világban!
Marketing ötletek és a cég
Marketing olyan, mint a foci, mindenki ért hozzá. Azt gondolhatjuk, hogy eladni mindenki tud és eddig is működött. Akkor minek ez a sok újdonság?
Marketing nem tudja megoldani a cég belső problémáit, ez ennél komplexebb feladat.
Bármikor jöhet egy újabb krízis, egy újabb karantén, vagy valamilyen más probléma, gondot okozhat a válság, a kevés tartalék vagy a nem megszervezett kiszolgálás.
A legjobb marketing ötlet:
Tedd rendbe a cégedet, mielőtt kampányolsz!
Tudatos tervezés
Egy jól menedzselt cég, pontosan tudja, hogy mikor, mire van szükség és külön büdzsét különít el a különböző területekre. Amikor nem figyelünk valamelyik területre, akkor hamarosan jelentkezhetnek olyan jelek, amelyek az első pillantásra nem tűnhetnek problémának.
Gondoljunk bele, hogy mi történik akkor, ha elindul egy jól megtervezett kampány, de a munkatársak nem képesek feldolgozni a beérkező kérdéseket, megrendeléseket?
Csak egy történet
Megrendelsz termékeket, online, megkapod rendben a visszaigazolást és a tájékoztatást, hogy átadták a csomagodat a szállítónak.
A szállítónál nem látszik nyomonkövetésben csak annyi, hogy jelezték, hogy lesz csomag. Írsz a cégnek, hogy segítsenek.
Az ügyfélszolgálat azt mondja, hogy Te hívd fel a szállítót!
Utána írsz még két levelet nekik, mert türelmes ügyfél vagy, de arra már nem is válaszolnak.
A csomag még mindig sehol, és eltelt 3 hét!
Vannak jelek?
Igen, nem is egy! Te mit teszel ilyen helyzetben ügyfélként?
- Visszamondod a rendelést?
- Értékeled a céget?
- Elmondod több ismerősödnek, hogy innen ne rendeljen?
- Milyen a cég marketing tevékenysége?
- Kit fognak hibáztatni, a visszamondásért és az értékelésért?
Mit teszel vezetőként?
Minden egyes kampány indulása előtt, újra kell gondolni a folyamatokat is, felkészíteni a a különböző területeket (ügyfélszolgálat, sales, számlázás…), mert ez is a tervezéshez tartozik.
Egy vállalkozás életében a legnagyobb hibák ezek szoktak lenni:
Amikor nincs
- munkatárs program,
- digitális skill program,
- fejlesztés,
- konkurenciafigyelés,
- folyamatos kutatás,
- trendfigyelés,
- folyamatoptimalizálás,
- innováció,
- egységes jelenlét (brand),
- stratégia,
- tervezés…
Tény, hogy ez nagyon sok terület, főleg akkor, amikor még kisebb a vállalkozás, és több területet egy ember végez. És jöjjön a legérdekesebb kérdés, ami többször hangzik el, mint gondolnánk.
Meddig kell marketinggel foglalkozni?
Attól függ. Egy biztos, amíg vállalkozol szükséges a jelenlét. Ezért van nagy szükség a tudatos tervezésre.
Sokszor hallani, ha marketingelek, akkor nincs idő értékesíteni, ha a salessel foglalkozok, akkor nincs idő fejleszteni, ha innovációra fókuszálok, akkor nem megy a marketing. És körbe értünk!
Ötletek könnyen születnek
Nézzük a vállalkozás oldaláról! A marketing, igazából befektetés. Az online kampányok nagy része rövid távú megtérülés és egyben hosszú távú befektetés is.
Jönnek és mennek a különböző trendek (ilyen tölcsér, olyan tartalom, most élővideózz, ja inkább csoportot építs és mostmár az insta az isten), de a jelenlét ereje, sosem gyengül: kell, hogy legyen brand, PR, marketing és sales, együtt, mert mindegyikre szükség van.
Bármilyen felületen vagy jelen, az egyben a négy terület megjelenítésére hivatott, de mindegyiknek van elsődleges és másodlagos célja, de mindegyikre szükség van.
Jelen kell lenni egységes branddel, jól és hitelesen kell kommunikálni a PR-rel, a brandhez igazított kampányra van szükség, célzott marketinggel és megfelelő kiszolgálás kell az értékesíténél.