Stratégia és brand építése az, amivel minden sikerre ítélt vállalkozás indul. A legnagyobb gátja egy szervezet növekedésének ez a mondat: „eddig is így csináltuk”, miközben minden változik. Az üzlet célja a profit, ez tény.
Nem sok ember indít úgy vállalkozást, hogy nem fog pénzt keresni belőle. Egy vállalkozás indítása és fenntartása is kihívást jelent. Amikor a vállalkozás eléri, hogy rendszeres bevétele van, nem állhat meg, hiszen a környezet és az ügyféligények állandóan változnak, valamint a munkaerőpiac is jelentősen befolyásolhatja.
De nem csak a vállalkozásoknak, az őket alkotó embereknek is kell, hogy legyen stratégiájuk, ami összecseng egymással, így tudnak nagyratörő célokat megvalósítani. Az egész nem a részek összege ezáltal, hanem túlmutat azon.
Mindazonáltal minden erőfeszítést megér, ha a szervezet profitot hoz. Több szem többet lát alapon, egy-egy terület optimalizálásával és ezek összehangolásával megtöbbszörözhető az eredmény.
Területek a profit maximalizálására
Találj stratégia partnereket, javítsd a cégen belüli folyamatokat és szervezz ki, amit csak lehet. Csökkentsd a kiadásokat és stratégia mentén alakíts ki rugalmas, innovatív szemléletű vállalkozást.
Vannak kiemelt területek, amire érdemes figyelmet fordítani, akkor is, ha minden rendben van. Egy kis plusz forgalom senkinek sem árthat. Négy fő területe a jelenlét, a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a jelenlét egy másik aspektusa.
Brand, PR és Marketing
Nagyon sok cég rendelkezik csodálatos termékekkel és szolgáltatásokkal. Ennek ellenére továbbra sem képesek jelentős profitot termelni. Az ok egyszerű, nem értékesítik magukat hatékonyan. Mára a jelenlét a lét alapja. Jelenlét és értékesítési stratégia nélkül nehéz a profitnövelés.
Folyamatos piackutatással, tudni fogja, hogy ki használja az Ön termékét vagy szolgáltatását. A marketing folyamat magában foglalja a célközönség azonosítását és a marketing stratégiáját, hogy újra és újra elérje ezeket az embereket.
Sok tulajdonos csak feltételezi, hogy szórólap, e-mail vagy tartalom írása a webhelyükre elég lesz. Ugyanaz a célközönség már 2 éven belül is új stratégiát igényelhet, hiszen sok esetben a generáció „kiöregszik” és új lép a helyébe.
Lásd a céged:
- Piackutatás
- Megfelelő célközönség
- Jelenlét stratégia
Hatékonyság, avagy legyél termelékeny
Nehéz kívülről nézni az üzletet, látni, hol szükséges fejleszteni. Ezért is sok cég kér fel külső tanácsadót, hogy időszakosan készítsen felülvizsgálatot.
Kihívást jelenthet a termelékenység elemzése is. De minden kutatásra, elemzésre és folyamatoptimalizálásra költött pénz, befektetés, ami sokszorosan megtérül. Egy jó szoftver, pénzt termel, mert hatékonnyá teszi a folyamatokat. A megfelelő információ felér egy külső tanácsadóval. A papírmunka kiküszöbölése vagy új technológia bevezetése felszabadíthatja az alkalmazottakat.
Minden javaslat egy új lehetőség, ami növeli az üzleti működési teljesítményt.
Fejlesztd a céged:
- Folyamatok térképezése
- Best practice
- Optimalizálás
Beszerzési gyakorlatok
Számos vállalkozás, felesleges kiadások miatt nem szerzi meg azt a nyereséget, amelyre lehetősége lenne. A szervezet beszerzési folyamatának jól megtervezettnek és egyértelműnek kell lennie. Új szereplők jelennek meg a piacon, ami új lehetőséget biztosít. Ehhez naprakésznek kell lenni, hiszen a költségoptimalizálás is, jelentősen nőveli az eredményt.
Fontos része, az előrejelzés, ami a vállalat igényeit mutatja és ennek megfelelően történik a beszerzés. A véletlenszerű döntések katasztrófához vezethetnek.
Értsd a céged:
- Ajánlatkérés
- Rendszer
- Döntési mechanizmus
Szervezeti és társadalmi felelősségvállalás
Használhatja a vállalati és társadalmi felelősségvállalást, brand építéshez, további eladások és nagyobb nyereség generálására. Érdemes először a belső lehetőségeket feltérképezni, a munkavállalók igényeit felméri. Ezután jöhet a kapcsolódó környezet, az alulról építkező felelősségvállalás segíti a szemlélet formálást is.
Az emberek hajlamosak valamivel többet fizetni egy termékért vagy szolgáltatásért, ha tudják, hogy az azt gyártó vagy szolgáltató cég törődik a közösséggel. A szegények támogatása, az egészségmegőrzés segítése vagy a környezet megőrzése, mind olyan elköteleződés, ami fokozhatja a média figyelmét, ezáltal vállalkozása láthatóbbá válhat.
Mutasd meg a céged:
- Felelősségvállalási stratégia
- Employer branding
- Társadalmi jelenlét
Brand vagy marketing?
Hajlamosak vagyunk összemosni a branding fogalmát a marketinggel. Minden cégnek és minden terméknek van márkája. A különbség abban áll, hogy valami történik vagy tudatosan törekednek a márka építésére. Ahhoz, hogy egy vállalkozás sikeres legyen, le kell fektetni az alapokat. Az igazi marketingcsak ezután következhet.