Arculatfrissítés, egyszer mindenkinél eljöhet. Facebooknál hamarosan megtörténik az arculatváltás. Sok minden lehet egy ilyen váltás mögött. Jelen esetben jelentősen befolyásolhatta, hogy a politikusok és fogyasztóvédők követelték, hogy a cégstruktúra legyen átláthatóbb.

Az igazi brand felépítése hosszú folyamat, ennek során a szervezetek célja az általuk értékesített termék, szolgáltatás megkülönböztetése. Brand célja a bezonosítás. Egységes megjelenítéssel, összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját és mindazt, amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb érintettek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség). Ezek pozicionálják a piacon a márka helyzetét, ez ad összehasonlítási alapot a konkurensekkel.

 

Birodalom visszavág

Egyesítő brandlogó készült és a következő hetekben életbelép a változás. Az Instagram és a WhatsApp alatt is ott lesz a „from FACEBOOK” megjegyzés, az adott alkalmazás vizuális stílusában. És ha már változás, akkor minden változzon, így a FACEBOOK logója is átalakul.

Facebook arculatfrissítés | Cég & Brand
Facebook arculatfrissítés | Cég & Brand

Forrás

Arculatfrissítés

A Facebook egyetlen alkalmazásként indult. Most, 15 évvel később, olyan termékcsaládot kínál, amely segít az embereknek kapcsolatba lépni a barátaikkal és a családjukkal, közösségeket találni és vállalkozásokat bővíteni.

Fő szolgáltatásain közé tartozik a Facebook alkalmazás, a Messenger, az Instagram, a WhatsApp, az Oculus, a Workplace, a portál és a Calibra. Ezeknek az alkalmazásoknak és technológiáknak évek óta van közös infrastruktúrája, mögöttük álló csapatok gyakran együtt dolgoznak.

From FACEBOOK | Cég & Brand

 

Brand és a többiek

Mindenki számára átláthatóbb, tisztább lesz a cégfelépítés. Lehet, hogy sokak számára unalmasnak tűnhet a megjelenítés. Egy biztos, a beazonosítás egyértelmű lesz. Átnevezik az Instagramot és a WhatsAppot is, úgy, hogy a nevük mögé kerül az a kifejezés, hogy „from Facebook”, azaz a Facebooktól. Ez minden terméküknél meg fog jelenni.

Egy márka evolúciós fejlődésen megy át, és szerethetjük is, meg nem is. A márka örök is lehet, de a márkaváltást pedig sokmindenre lehet használni. Figyelemfelkeltésre, krízisek áthidalására, és segíti a bezonosítást.