Ne vásárolj semmit nap, november utolsó pénteke, világnap. Szerte a világon és Magyarországon is már több mint másfél évtizede hirdetnek egy napos fogyasztói böjtöt. Valljuk be, egy elhúzodó marketing black friday hónap után ez könnyen betartható, talán érdemes lenne újragondolni, hogy inkább előtte legyen.

Idén november 29.

A Ne vásárolj semmit napot Magyarországon azért tartják pénteken, mert az adatok szerint a magyarok pénteken vásárolnak a legtöbbet.

Arra bíztatunk, hogy ne legyél mindig “Kedves vásárlók” és “Tisztelt fogyasztók”! Ne a reklámok alapján dönts, gondolkozz, vélekedj!

Háttér – Ne vásárolj semmit nap

Az első Buy Nothing Day-t 1992. szeptemberében Kanadában szervezték “a társadalom számára a túlfogyasztás kérdésének megvizsgálására szolgáló napként”.

 

 

Szervezetek minden év novemberének utolsó péntekjén arra kívánják fölhívni a figyelmet, hogy a civilizációnk által diktált túlfogyasztás számtalan káros környezeti és társadalmi következménnyel jár.

A reklámok, a média által közvetített ideálok, melyek már kiskorunk óta befolyásolják világképünket, arra ösztönöznek, hogy minél több, minél gyorsabban és minél drágábban kielégítendő szükségletünk legyen.

Az Adbusters bemutatja, hogy közeleg felénk!

Ne vásárolj semmit nap | Cég & Brand
Ne vásárolj semmit nap | Cég & Brand

 

 

Vásárlástól boldog vagy?

Szánj egy napot a fogyasztói böjtre, hogy a “Ne vásárolj semmit” napon szállj ki a fogyasztói mókuskerekéből, és találd meg a pénztől független örömöket!

Mire terelődik a figyelem?

A “cucc-ipar” nyersanyag- és energiaigénye, a csomagolt termékek fogyasztásával keletkező szemét mennyisége és a szállításukkal kibocsátott különböző szennyezések mára az ökológiai katasztrófa súlyosbodásának első számú okaivá nőtték ki magukat.

A fogyasztói boldogságérzetet fenntartó termékek előállítása többnyire hosszú távon fenntarthatatlan mértékben veszi igénybe környezetünket.

Ne vásárolj semmit – tudatosan!

A túlfogyasztás jelenségének komolyságát jól mutatja az Ökológiai Lábnyom fogalma. Ami megmutatja, hogy az egyes emberek életmódjukkal a Föld mekkora részét veszik igénybe, hány hektár terület tartja el őket jelenlegi fogyasztási szintjükön.

A környezetvédő szervezetek a fogyasztói böjt napjával nem szegénységet, nem a nélkülözést prédikálják. Arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a boldogságot, a megelégedettséget nem a boltokban találjuk, nem azok közt a dolgok között, amiket a hirdetésekben kinálnak. A “kevesebb” gyakran több, és hogy kritikával kell kezelni fogyasztói igényeinket.

Forrás: Ne vásárolj semmit nap