Marketing feladatokra mindig szükség van, most is. Lassan újraindul az élet, így ideje újragondolni a teendőket, 10 + 1 tanácsot hoztunk hozzá. Az élet különböző területeire lehetne komplex listákat összeállítani. Mivel a marketing a cég sikeréhez elengedhetetlen, ezért trendi pontokba gyűjtötte egy ügynökség, hogy mit érdemes megfogadni.
Kellenek a fogadalmak?
Természetesen kellenek, hiszen meg kell fogadnunk, hogy mindent megteszünk az ügyfelek érdekében, figyelünk a munkatársainkra és természetesen a bevételre is.
Miért van szükség marketing fogdalomra?
Ez egy olyan terület, amely, minden cégnek szükséges. Ezért érdemes külön figyelmet fordítani rá. Amennyiben fogadalmat teszel, azt is fogadd meg, hogy meg is valósítod!
Válassz jól
Nem lehet mindenhez érteni, ezért kérdezz szakértőktől vagy tanulj célzottan, olvass minél többet a témáról és ne felejtsd el, hogy mindennek az alapja a tervezés. A kapcsolódó linkek meg segítenek abban, hogy a részterületekre is figyelj.
Felkészülés a vállalkozásra
Fogadom, hogy
1. Fogadom, hogy stratégia szinten gondolkozom.
Mert stratégia nélkül, minden elköltött forint csak próbálkozás, ami hasznos lehet a tapasztalathoz, de rosszat tehet a büdzsédnek. Sokféle stratégia létezik, hiszen mindenki másképp gondolja. Vannak elvek, amit érdemes szem előtt tartani, ilyen például, hogy a végcéljaidat igazítsd az eszközeidhez, vagy válaszd a legkevésbé várt utat! Ez talán a legizgalmasabb, hogy használd ki a legkisebb erőfeszítés útját és a legnehezebb, biztosítsd a tervek és az intézkedések flexibilitását.
Jelen lenni
2. Fogadom, hogy hinni fogok a brand, Pr, marketing és sales együttes erejében.
Akinek nincs weboldala az nincs is? Költhetsz sokat egy weboldalra, de lehet, hogy a Te célközönséged nem használja az internetet. Mára a jelenlét lett a minden, így biztosra kell menned. A bizalomnak ára van, ez lehet a weboldal, az ajtó, ahol megmutathatod magad, így alapja lesz a brandnek. Ehhez szükséged van egy olyan optimalizált mixre, ami a Te cégedet fogja támogatni. Mindegyikre területre szükséged van, és attól elsz egyedi, hogy különböző mértékben kell használnod.
3. Fogadom, hogy több platformot használok.
Van élet a facebookon túl is. Igaz, mindegyiket meg kell ismerni, hogy neked való-e. Minél több helyen vagy jelen, annál erősebben tudsz brandet is építeni. A terméked, szolgáltatásod fogja meghatározni, hogy kik lesznek a vásárlóid, és ehhez bizony tudnod kell, hogy hol tudod elérni őket. Google cégem, facebook, linkedin, instagram… és a többiek.
4. Fogadom, hogy lesznek konkrét céljaim.
Mindenkinek vannak célja, de konkrét célok már kevesebbeknek. Az nem konkrét cél, hogy több bevételt szeretnék! Ehhez bizony képbe kell kerülni a cég teljes egészéről, ismerni kell a számok mögött húzodó információkat. Fel kell ismerni a hibákat, problémákat, és a panasz lehet a legjobb iránymutatód. Közben nem maradhat el a konkurenciafigyelés és trendkövetés sem.
Tervezés
5. Fogadom, hogy figyelek a trendekre és elemzem.
Platformok harca, téged is arra ösztönöz, hogy használd őket. Ehhez elengedhetetlen, hogy folyamatosan figyeld ne csak a belső folyamataidat, hanem a külsőket is, mert hatással lesznek rád. Nem kell minden trendre ráülni, figyelj arra, hogy tényleg támogassa a branded és cégedet is, minden kommunikációd megfelelő bizalmat építsen, hogy a marketing eltudja jutattni az ügyfelet hozzád. Utána már csak egy feladatod lesz, el kell adnod neki! Persze javasolt a jó kiszolgálás, mert úgy könnyebb megtartani a vevőket.
6. Fogadom, hogy célzásokat elemzem és optimalizálom.
Nem elég csak kiírni a hirdetéseket, szükséges naponta figyelni, elemezni és várni is. A hirdetések is tanulnak, de figyelned kell és ez alapján lehet módosítani, kiegészíteni. Mivel folyamatosan változnak a platformok, új és új megoldások születnek, ezen a területen biztos érdemes legalább időszakosan szakértővel konzultálni.
7. Fogadom, hogy készítek tartalom naptárt.
A naptár a legjobb dolog az életedben, hiszen bekerülhet minden feladat és ez alapján könnyen átláthatóak az éves feladatok, fontos napok, események és olyan időszakok, amelyek könnyebbek vagy nehezebbek. Ehhez könnyen igazíthatóak az egyes kampányok.
8. Fogadom, hogy havi szinten működök, de előre tervezve.
Tudd, hogy melyik hónap, miről szól. Mindig eladni szeretnél, ez nem kérdés. De mindig lehet új és új módon csomagolni, megközelíteni, edukálni a vevőket. Egy üzenet nem üzenet, mert nem egyformán dekódolnak és különböző érzelmi elköteleződési szinten állnak. Neked pont akkor, pont úgy kell elérned, hogy meghozza a döntést.
9. Fogadom, hogy napi ötleteimet csak heti rendszerességgel zúdítom a többiekre.
Egy kampánynak van kifutása, ezért fontos szempont lehet az is, hogy ne csak impulzus marketinget csinálj. Az ötletek fogják előre vinni a cégedet, de csak akkor, ha illeszkedik a stratégiádhoz, megfelelően van tervezve és időzítve.
10. Fogadom, hogy tervezem a mindennapjaimat, hogy mindenre jussom időm!
Ez az egyik legfontosabb pont, hiszen ezen fog múlni minden. Ha nem lesz időd marketingre, akkor nem tudod eljuttatni az üzenetet és rávenni az ügyfelet, hogy elmenjen az “ajtódig”, hogy a vállalkozásod eltudjon adni! Mert a jelenlét maga a brand, a betűk szakszerű egymás mellé rakása a PR, emellett a marketing teszi eladhatóvá, hogy megvalósulhasson a sales.
Legyen szakértőd
+1. Fogadom, hogy amire nem jut időm, arra ajánlatot kérek és kiszervezem!
Egy ajánlat nem ajánlat, sokszor a konkrét ajánlás sem elég. Ahhoz, hogy jó céget vagy szakértőt találj, jó kiírást kell adnod. Remek lehetőség egy platformon több szakértőtől vagy cégtől ajánlatot kérni.